Nekromanti Buggrapport rollpersonsgeneratorn

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jag hittade inget ställe att rapportera buggen direkt till Helmgast, så jag tar det här i stället.

När jag testade att ta fram en rollperson i generatorn så såg jag följande i slutresultatet: "0100300 silver". Jag är ganska säker på att jag inte slog något resultat eller gjorde något val som skulle ge mig över hundratusen denarer, men däremot ett som gav 100 och ett som gav 30. Problemet ligger förmodligen i att det finns en pengavariabel någonstans som är definierad som text och inte som tal. I stället för att räkna 0+100+30+0 = 130 silver så räknar den i stället "0"+"100"+"30"+"0" = "0100300".
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Jag tror jag har stött på något liknande vid något/några tillfällen. Där pengarna blev konstigt some Staffan beskrev.


Där är fortfarande en hel del resultat på tabellerna vilket inte vissar alla grejerna som kommer förändra karatären. Där något som att man får minus eller plus på en grundattribut inte syns. Jag vet att det händer på en del resultaten där vad man får ut av händelsen är random, där man kan trycka på namnet så re-rollar händelsen resultatet. Men jag vet/minns inte om där finns händelser, utan random i sig, som även de inte vissar allt som de effekterar.


Har också stött på en del Expertiser, Hantverk, och Kännetecken där det inte finns någon förklarande text till alls. Gjorde precis en karaktär där Kännetecknet "Skarpt minne" inte har någon text.


*skapar karaktärer i den generatorn ibland bara för att spendera lite tid* XD

Har sparat 14 stycken på datorn än så länge som jag fattade tycke för. :)
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,199
Location
Göteborg
Tack för synpunkterna! Riktigt kul att rollpersonsgeneratorn används!

Ja det är troligtvis ett fel relaterat till att pengar på något ställe råkats spara som text. Vad gäller felrapporter får ni gärna maila dem till mig på anton (snabel-a) helmgast.se. Skriv gärna vilka val ni gjort (bakgrund, folkslag, arketyp, miljö, händelsetabeller) när det dyker upp fel, det gör det mycket enklare för mig att felsöka.
 
Top