Bra (YouTube) kanaler om settings och lore?

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,075
Jag kopplar gärna av från min andra telefonaktiviteter med att kolla på klipp om setting och lore till olika världar.

Men jag skulle gärna ta emot tips på bra kanaler med välproducerad presentation av olika settingar. Gärna med ett mer episkt anslag.

För egen del kan jag tipsa om dessa två.

Bra kanal som diskuterar George RR Martins setting och lore.

Bra kanal som diskuterar Warhammer 40ks universum
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,092
Location
Stockholm
Pod, inte youtube, men Garagehammer – A Warhammer Age of Sigmar Podcast är väldigt bra om man vill följa Age of Sigmar lore för de går igenom loren för varje fraktionsbok och varje ny grundbok, och inte bara som något de rabblar igenom innan de går in på reglerna utan de spenderar minst en timme, i vissa fall tre, på varje boks lore. Så om man e intresserad av en fraktion så är det bara att leta reda på episoden om dem, även om man nog också bör lyssna på episoderna om grundböckerna för att få helheten.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,075
Har försökt hitta några liknande kanaler för forgotten realms eller andra d&d settingar men inte hittat något som är särkilt snyggt eller suggestivt

Även Vampire hade varit kul med fördjupning i. Känner bara till Matthew Dawkins genomgångar av de olika klanerna.
 
Top