Nekromanti Bra 3.5 -äventyr sökes men på högre nivå.

Wyldstorm

Swordsman
Joined
22 Apr 2003
Messages
786
Location
Skellefteå.
Finns något bra äventyr för levlarna 13+?
Gärna nåt längre & episkt & all that..
Hemskt gärna något med varierat spelande, d.v.s. intriger, slag, klurande, hackande.. Allt, om finnes.

Så... Har ni nåt äventyr ni rekommenderar, för en som planerar att survägra följa "normen" i gruppen att begrava så högt levlade karaktärer?

(3.0 fungerar också, iofs)
 

Torbjörn

Swordsman
Joined
6 Nov 2003
Messages
402
Location
Göteborg
City of the Spider Queen. Minns inte exakt vilken lvl det är för men har för mig att det är ganska hög-lvl. Det är långt och det är hyffsat episkt.

Om man nu lyckas få tag på det.

Torbjörn
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Ja det stämmer... kör det just nu med ingen annan än den beryktade Caligula som DM... vi började på tionde nivån.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,000
Torbjörn said:
City of the Spider Queen. Minns inte exakt vilken lvl det är för men har för mig att det är ganska hög-lvl. Det är långt och det är hyffsat episkt.

Om man nu lyckas få tag på det.

Torbjörn
Fast hur man ska kunna uppleva intrigerna i ett normalt D&D-party är mer än vad jag förstår.

I en modul med de genomonda mörkalverna, hur mycket intrigmakande kan det bli?

När jag talar om "intriger" vill jag ju ha mer än att förstrött upptäcka några ränkspel bland de olika monstren man just slagit ihjäl, och insikten om att deras oenighet hjälpte dig...

Några möjligheter till att verkligen rollspela och diskutera fann jag aldrig i denna kampanj.

Det är mycket troligt kampanjen blir extremt mycket roligare och engagerande om man spelar atypiska hjältar, dvs några som kan träffa onda mörkalver utan att behöva slå ihjäl dem omedelbart. Typ "evil mercenaries" eller ännu bättre ett gäng mörkalver med egna planer...
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,450
Location
Köping
Baldur's Gate 2 har ju faktiskt med ett äventyr i huvudstoryn där man intrigerar i en drowstad. Iofs underlättas det av en extrem plotdevice - en silverdrake lägger en trollformel på gruppen så de ser ut som mörkalver.
 

Torbjörn

Swordsman
Joined
6 Nov 2003
Messages
402
Location
Göteborg
Jag kom att tänka på ett annat äventyr också; Into the Dragons Lair. Jag har inte spelat det men väl läst igenom det ett par gånger. Det är visserligen för lvl 10, men det går kanske att höja upp ett par levlar. Det är rätt långt (96 sid, en fingervisning), episkt och med en lite udda touch.

Kanske värt att kolla på?

Någon som testat att köra detta för lite högre levlar? Så som äventyret är upplagt borde det inte vara några problem att höja nivån lite.

Torbjörn - som gillar detta äventyr till det s.k. brädspelet.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,000
Into the Dragon's Lair är ett äventyr för tredje upplagan (faktiskt ett av de första vill jag minnas, om det inte t.o.m. var en AD&D-D&D crossover...), medan "det s.k. brädspelet" avser fjärde upplagan.
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Vad jag vill minnas så tyckte jag vid en genomläsning att Into the Dragons Lair var uselt. Kommer dock inte ihåg varför (det var trots allt 8 år sedan jag skaffade det och dåliga grejer inbjuder knappast till omläsning)...
 
Top