Nekromanti Boxar?

G

Guest

Guest
Det här är kanske ingen speciellt relevant fråga men vad har hänt med boxarna? Det sena 90-talets trend verkar följa med in på år 2000. Alla gamla spel som ges ut i nya utgåvar blir stora illahäftade ( men vackra ) böcker utan boxar. Samma sak med de nya rollspelen! Är boxar omoderna? Isådana fall varför?

M arkisen som får nöja sig med att heta Anonym
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Vet inte direkt...EON är ju numera utgiven i box...

Riddaren - har EON och EON Deluxe, men inte EON box...men skulle vilja det, men vill inte ha 3 uppsättningar av samma regler
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
Dessutom finns det tydligen bara ett enda tryckeri i hela Sverige som trycker boxar - och det tryckeriet trycker sina boxar i Kina vilket innebär rent helvetiskt långa leveranstider

/Tobbe
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Nejdå, det finns många tryckerier som trycker boxar här i Sverige, det är dock så satans dyrt att man får kronisk skrämselhicka när man ser priset. Om man nu inte trycker upp en jävelmassa kartonger då det blir hyfsat billigt eftersom det är själva stansen som kostar mest pengar då den måste specialtillverkas.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Hunden

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
110
Location
Borlänge
Därför att.....

Att boxarna är ute i USA beror på att dom då inte kan säljas i bokaffärer. Läste någon stans att i USA räknades rollspel i box till leksaker och såldes därför i Leksakaffärer. Medans rollspels böcker räknades till böcker och kunde sådeles säljas till bokaffärer. Det är vad jag har hört i alla fall.
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Heh. Jo, det känner man igen.. Själv har jag genom åren ägt omkring fem boxar, och har lyckats trampa sönder hörnen på varenda en av dem! De kan dock vara praktiska att samla böckerna i, även om de tar stor plats.

[Hobert]
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det är en bra fråga. Jag tycker att boxarna var klart bra att ha. Man sliter ju minder på böckerna, om de ligger i böckerna. Just nu så tvingas man ju nästan at göra dem själva.....
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag tycker boxar till böcker är klart underskattat. Visst de går sönder med jämna mellanrum, men då får man skaffa nya. Man spar ju böckerna klart längre om man har de i förvar.
 
Top