Nekromanti Bolongo

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,083
Location
Göteborg
Hej!

Mitt riktiga namn är Jonas, men på nätet har jag alltid (det vill säga sedan ´92) varit Bolongo.

Mitt intresse för spel började med plupp-spel från SPI på sent 70-tal, och jag upptäckte rollspel någon gång runt ´80.

Mitt största brott mot mänskligheten är nog att jag är en "founding father" till SVEROK, vilket som ni alla säkert vet är konspirationen mellan ockultister och militärer för att störta den svenska demokratin och införa... tja, den delen av planen är fortfarande lite oklar. :gremtongue:
Som ett led i detta hjälpte jag under många år till med att hålla GothCon funktionsdugligt.

Jag har mestadels lyckats verka i det fördolda, men mitt namn finns på en del fansin-artiklar, huvudsakligen relaterade till RuneQuest. Jag finns även någonstans i "credits" för de flesta HeroQuest-böcker som gavs ut av Issaries - mest framträdande i 2003 års upplaga av regelboken, där jag fick igenom förtydliganden av vissa regler och såg till att det är det bäst korrekturlästa rollspelet någonsin. :gremcool:

Nuförtiden läser jag tvångsmässigt nya rollspelssystem som kommer ut, men har mindre tid att spela dem eftersom min tid som den evige studenten märkligt nog tog slut och jag nu måste jobba (som gymnasielärare) för mitt uppehälle.

Mina senast avslutade kampanjer som spelledare var i CoC (Masks of Nyarlathotep) och D&D 4e (hela H1-E3 serien). Jag har nyligen kört igång två nya grupper, en som speltestar D&D Next (löst byggande på några gamla moduler i B-serien), den andra i Dungeon World (ren improvisation).

Jag har backat fler nya/nygamla spel än jag egentligen borde på Kickstarter, så jag ser fram emot att någon gång under 2013 få testa: Traveller 5e, CoC 7e, Achtung Cthulhu, Horror on the Orient Express, 13th Age, Numenera, Hillfolk, Sorcerer och Tunnels & Trolls... :gremcrazy:
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Re: [NT] Välkommen till forumet!

Det betyder att rubriken på hans inlägg är inlägget och att textrutan därför är meningslös. Ungefär.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,894
Location
Nordnordost
Re: [NT] Välkommen till forumet!

Det är inte helt ovanligt att hela meddelandet ryms i ämnesraden, i det här fallet min hälsning.

För att de som kör trådad visning inte skall behöva klicka upp ett tomt inlägg i onödan brukar vi märka dem med [NT] för "No text".

Forumet är dock så listigt att det inte tillåter helt tomma inlägg, så man slänger in någon liten nonsensrad bara för att överlista den begränsningen.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,449
Location
Stockholm
Bolongo said:
Mitt största brott mot mänskligheten är nog att jag är en "founding father" till SVEROK, vilket som ni alla säkert vet är konspirationen mellan ockultister och militärer för att störta den svenska demokratin och införa... tja, den delen av planen är fortfarande lite oklar. :gremtongue:
Som ett led i detta hjälpte jag under många år till med att hålla GothCon funktionsdugligt.
Då misstänker jag att du spellet en hel del Call of Cthulhu på GothCon?

Och kanske till och med spellet en av mina främst minnen därifrån, ett CoC-äventyr där man spelade rollpersoner med minnesförlust som upptäckte att de var ... nått skumt, rymdresenärer? Eller nått sånt.

Ascoolt i alla fall, vill jag minnas.

Tack för det!

/Magnus
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,083
Location
Göteborg
Magnus Seter said:
Då misstänker jag att du spellet en hel del Call of Cthulhu på GothCon?

Och kanske till och med spellet en av mina främst minnen därifrån, ett CoC-äventyr där man spelade rollpersoner med minnesförlust som upptäckte att de var ... nått skumt, rymdresenärer? Eller nått sånt.
/Magnus
Det var min förening på den tiden, Goblin, som gjorde de tidigaste CoC-turneringarna, det är sant.

Om det är äventyret jag tror du menar, så hade de i ungdomligt oförstånd gjort en ritual som ledde till att de blev delar av en gud. Vilket inte är bra i CoC...
Men om jag minns rätt så gjorde vi åtminstone två äventyr med inslag av minnesförlust. Det var ett överutnyttjat knep redan i rollspelens barndom. :gremtongue:

Senare blev jag medlem i Chaos Apes, som ansvarade för RuneQuest.

På egen hand skrev jag ännu senare ett Nephilim-scenario som fick ett minst sagt blandat mottagande. Mycket mitt eget fel, förstås.
 
Top