Nekromanti Blod

Gôran

Veteran
Joined
21 Nov 2004
Messages
52
Location
Karlstad
om man skulle villja måla blod på ett vapn på en liten warhammerfigur hur får man det då att se ut som att det är blod stänk och inte tjokt lager med rödfärg?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
En idé kan ju vara att du tar en riktigt tunn pensel, doppar den i rödfärg & sedan "skvätter" på vapnet...
Är inte säker på att det funkar... Men man kan ju alltid göra några testrundor innan man köra på riktigt..

/ Johan K, som börjar tackla av efter 14 timmars arbete...
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,181
Location
Borås, Sverige
Tror att du bör använda "dry-brushing", dvs att ta och doppa penseln i färg, och sedan torka av i stort sett allt, och därefter måla på. Resultatet blir ju att den röda färgen hamnar på allt som är lite högre än det andra. Samma teknik som man använder för att måla ringbrynjor..

Om du istället vill att det skall hamna i fördjupningar, så får du antingen då börja med den färgen och drybruscha de andra färgerna, alternativt måla de andra först och sedan använda en väldigt utspädd röd färg som får rinna ner i alla fördjupningar. Har för mig den tekniken kallas "Inking"

/Ulfgeir
 

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Jag vågar nästan säga att blod gör sig rätt dåligt på vapen i warhammer, man brukar torka av det och efter strid tvätta av det.
Jag använde aldrig blod på mina vapen, men om du ändå ska, använd för i i l-vete inte "blood red"!

/Mori - Har slutat med Warhammer nu.
 

Ziaxool

Veteran
Joined
7 Jun 2002
Messages
137
Location
Kolmården
Jag målar sällan blod på "mina" vapen, men om jag gör det (till exempel på Bloodletters) så drar jag på utav bara helvette och stänker ner vapnen, modellerna och baserna med rikligt med blod. Jag använder Red Ink och skvätter på där jag vill ha blod. Inksen är ju som bekant fullkomligt flytande och rör sig över ytorna som riktigt blod hade gjort (nåja...), så det funkar bra. Tänk dock på att inket rinner ner för modellen, så ta inte för mycket i samma "pöl", det kan sluta illa.
 
Top