KH Blanda kampanj & regler - feedback

Stormspike

Hästpirat
Joined
9 Mar 2011
Messages
65
Läste tråden "Vad ska moduler innehålla" och kom på att jag borde tyckt till om en grej i Sirenens Klagan. Bättre sent än aldrig, kanske?

Bra grepp att blanda världs/platsbeskrivning och kampanjmaterial, speciellt när det går att använda platserna utanför kampanjen och äventyren.

Men i regelavsnittet blir i alla fall jag lätt förvirrad när folkslags-, yrkes- och övriga förmågor blandas med de kampanjspecifika. Regelboken har tydlig uppdelning, vilket gör att kontrasten blir större.

Ser gärna tydligare uppdelning i kommande publikationer.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Tack för feedback! Jag antar att du syftar på de förmågor som hör till en specifik bakgrund? Helt ärligt tänkte vi att vi inte ville knyta dessa direkt till kampanjen heller - det skall gå att spela en sådan roll även separat, är tanken. Men köper helt att detta kunde presenteras tydligare!
 

Stormspike

Hästpirat
Joined
9 Mar 2011
Messages
65
Precis, det var de förmågorna jag tänkte på.

Såg något liknande i utkastet till nekromanti, inte helt glasklart hur yrkesförmågan skiljer sig från pakten med någon dödsgud.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Såg något liknande i utkastet till nekromanti, inte helt glasklart hur yrkesförmågan skiljer sig från pakten med någon dödsgud.
Yrkesförmågan ger dig besvärjelsen Tala med döda gratis, samt status bland de döda. Variant på Magisk Pakt fungerar i princip som standardförmågan, med vissa mindre modifikationer (Beskyddaren lär ut specifika Besvärjelser och Färdigheter). Kan se om det går att förtydliga.
 

Mandorian

Veteran
Joined
4 Jun 2018
Messages
35
Location
Mölndal
Yrkesförmågan ger dig besvärjelsen Tala med döda gratis, samt status bland de döda. Variant på Magisk Pakt fungerar i princip som standardförmågan, med vissa mindre modifikationer (Beskyddaren lär ut specifika Besvärjelser och Färdigheter). Kan se om det går att förtydliga.
hur går det med den "boxen" :) ser fram emot att se mer o höra mer om den....
 
Top