NeoTech Bilder - Neotech Somalia

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Jag har under den senaste tiden blivit väldigt inspirerad att börja teckna igen, vilket är en hobby som annars länge legat i dvala. Har därför börjat göra en del inspo-bilder till Neotech Somalia. Tänkte att det kunde vara kul att dela med mig av dessa bilder, samt även andra bilder till samma projekt.

Viktigt att poängtera är att merparten av bilderna jag gjort i första hand inte är gjorda för att komma med i boken, utan för mitt eget nöjes skull (med vissa undantag). Men skulle ni tycka extra mycket om någon bild så hojta till så kanske den kommer med 🙂
Nå i alla fall, denna bild ska föreställa en ung gängmedlem i huvudstaden Megadishu:

7F1B731C-AB62-4175-92F7-F89E3D9CE631.jpeg

Denna bild föreställer två privateers, det vill säga arvtagarna till nutidens pirater (vet att den varit uppe i en annan tråd, men det är ju kul att samla allt på ett ställe). Denna bild kommer finnas med i ett framtida nummer av Fenix i en artikel som behandlar just privateers. Denna bild är ritad av mig men färglagd av Veronica Bartha.

91E4F4BA-F49A-4EF1-B069-571C0A89C1AF.jpeg

Veronica Bartha är för övrigt en superduktig illustratör! Hon tecknade denna bild åt mig för ett helt annat projekt. Men jag tycker den passar rätt bra för Neotech Somalia! Vad tycker ni?

EAB2BDF6-1036-4648-B157-5769B236C90D.jpeg

Fler bilder kommer inom kort!
 
Last edited:

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Här kommer en till bild. En lönnmördare på ett tak. Från början var det tänkt att drönarna i bakgrunden bara skulle vara en del av stadsbilden, men nu ser det ut som att de är ute efter henne, vilket jag tycker blev bättre 🙂
7CF20209-AB08-4E42-A2FD-1FFCF8DBDAD8.jpeg
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Nu var det ett tag sedan jag gjorde en inspo-illustration till Somalia. Men här kommer äntligen en ny! I huvudstaden Megadishu finns det en leveranstjänst som heter Dalab duulaya. De påminner om exempelvis Foodora i sitt upplägg, med skillnaden att istället för att leverera mat via auto eller cykel hoppar de mellan byggnaderna i den mest bomba parkhour du kan tänka dig! Maten levereras ofta genom förstret och sedan hoppar de vidare mot nästa leverans. Många rivaliserande budfirmor har anlitat oogies för att fragga Dalab duulayas bud när de utför jobb, ofta genom att skjuta dem när de hoppar mellan hustaken.
79254D3A-A67A-4A14-9DD8-4B00D1FDE421.jpeg
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,059
Location
Stockholm
Nu var det ett tag sedan jag gjorde en inspo-illustration till Somalia. Men här kommer äntligen en ny! I huvudstaden Megadishu finns det en leveranstjänst som heter Dalab duulaya. De påminner om exempelvis Foodora i sitt upplägg, med skillnaden att istället för att leverera mat via auto eller cykel hoppar de mellan byggnaderna i den mest bomba parkhour du kan tänka dig! Maten levereras ofta genom förstret och sedan hoppar de vidare mot nästa leverans. Många rivaliserande budfirmor har anlitat oogies för att fragga Dalab duulayas bud när de utför jobb, ofta genom att skjuta dem när de hoppar mellan hustaken.
View attachment 12650
Känns väldigt nu. Föreslår något/några av: ett Edge:igt tryck på tröjan (kanske ":heart: Megadisho" fast Megadisho skrivet med koreanska tecken?); någon frisyr som vi inte ser idag; något annat än nutida gympadojor (kanske känguruskor/hoppstyltor (eller vad man nu kallar dem)?); Edge:ig maskara; något som pekar på vilken sfär/falang hen tillhör.

Också, byggnaden är tråkig, Megadisho borde väll ha byggnader i en annan färg än tre nyanser av grå. Känns mer passande med något fricastyle:igt mönster, en heltäckande väggmålning, eller vit (alt. någon väldigt bleck färg) för att stöta bort värmen. Swdan borde det kanske finnas lite grönska på byggnaden eftersom sådant drar ner på den omkringliggande temperaturen och hjälper till att återfukta luften.
 

lupmet

Swordsman
Joined
19 Feb 2014
Messages
576
Location
Göborg
Känns väldigt nu. Föreslår något/några av: ett Edge:igt tryck på tröjan (kanske ":heart: Megadisho" fast Megadisho skrivet med koreanska tecken?); någon frisyr som vi inte ser idag; något annat än nutida gympadojor (kanske känguruskor/hoppstyltor (eller vad man nu kallar dem)?); Edge:ig maskara; något som pekar på vilken sfär/falang hen tillhör.
Dessutom borde de väl använda sig av en del prylar för att lyckas bättre, som till exempel överleva?
 
Top