Nekromanti Betyget?

Lord Rahl

Veteran
Joined
21 Dec 2000
Messages
50
Location
Lotorp, Finspångs Kommun, Östergötland, Götaland,
Tycker att n borde göra om systemet så att ni har en rak 1-20 skala. Just nu känns det som det som är dåligt får ett över betyg...

Om ni måste fortsätta med detta systems skulle jag vilja att ni hade några gränser till exempel:
4-10 värdelöst
11-14 skaplgt
osv.


Sen tycker jag att det ska vara med dataspel, kortspel, brädspel och tv-spel i tidningen så länge det är fantasy eller Science fiction "aktigt".
Vissa av filmerna och dataspelen tycker jag inte alls platsar. Men det mesta är bra.

Och så vill jag att ni lägger mtg-prislistan utanför tidningen som ni hade tidigare. Det är jobbigt att ha den i tidningen. (både om man vill läsa den eller inte)

Var väl allt för nu.

**I am the Seeker of Truth**
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
En annan sak om betyget..

Varför betygsätta ljud? Grafik, okej, men ljud?
Räcker det inte att bara betygsätta hur kul det är att spela spelet? (Och sedan skriva om spelet har exceptionellt bra ljud/grafik)



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: En annan sak om betyget..

"Grafik, okej, men ljud?"

Sitter man med ett SoundBlaster Live! 5.1, fem högtalare och en subwoofer så kan det vara rätt intressant att få reda på om ljudet i spelet matchar ljudet i datorn.

Fast jag håller med i sak - det är för stor betoning på det tekniska och inte tillräckligt stor betoning på spelvärdet.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Re: En annan sak om betyget..

Det är väl lite standard att ha med ljud i de flesta betygssystem som delar upp sitt betyg i underkategorier. Titta genom ett par websidor och pc/tv-spelstidningar så får ni se.

Jag håller dock med om att betygssystemet ska vara det samma hela tidningen genom men det är det väl nu också?. När fanzinspalten kommer tillbaks hoppas jag att den rättar in sig i leden, förstår inte varför folk vill att de ska vara någon slags undantag.

Daniel "Warduke" Schenström
 

Rikard J

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
109
Location
Borlänge
Suveränt

Jättebra att ni tar upp betygssystemet. Vi har redan börjat ändra det, det var tänkt att ändringen skulle komma i och med 010 men vi hann inte, vi vville göra det helt klart... Vi kommer att hålla ögonen på era inlägg här ifall ni tänkt åp något som vi glömt. Betygsystemet är inte bra och det SKA ändras. Kom gärna med kreativa lösningar till rikard@portalpublishing.nu så ska jag utvärdera dessa. Andra veckan av September ska vi dock ha allt klart så efter det är det för sent... 011 SKA ha ett bra betygsystem.

För övrigt är 010 på tryck nu.
Rikard

Layout och Design, Codex (Tillsammans med Johan L)
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Suveränt

Vad sägs om en kristallkula med färgfälts-koder? Eller en bajskorv där längd, färg och konsistens avgör betyget?

Alltså, med kreativa lösningar menar du sifferbaserade lösningar då eller ska man försöka komma på en grafisk lösning?



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Suveränt

Varför inte en variant på det system som vi använder för recensionerna på webbplatsen? Vore ju praktiskt att ha liknande system.

Fast det system vi använder kanske suger?

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu
 
Top