Nekromanti Besvärjelser på andeplanet

Tzam

Warrior
Joined
16 Oct 2002
Messages
328
Location
öhh... nära Sundsvall
Är det möjligt att väva besvärjelser, t.ex. Catzorans sirituella egid, då man är på andeplanet efter att ha gott in i trance eller om man har dött.

Och om det skulle fungera så borde inte andeplanet vara högmagiskt för psykotropi.
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Är det möjligt att väva besvärjelser, t.ex. Catzorans sirituella egid, då man är på andeplanet efter att ha gott in i trance eller om man har dött.

Enligt mig så går det. Fast med lite komplikationer då. Allt går inte, eller jo men vissa besvärjelser kan bli ruskigt svåra. Det jag menar är att psykotropi borde gå att alstra då psykotropi är andekraft. Däremot så kan det bli svårare med en del andra aspekter, typ: geotropi, heliotropi osv, osv. Men med transformering så kan man använda sig av effekter av aspekter som inte går att alstra på andeplanet.

Och om det skulle fungera så borde inte andeplanet vara högmagiskt för psykotropi.

Jo det verkar rimligt, väldigt rimligt, tycker jag. Psykotropi klassas som andekraft och har bl.a. andar som kraftkälla så det verkar logisk att andeplanet skulle vara högmagiskt för psykotropi.

Det här är hur jag ser på saken. Så officiellt sett kan jag ha fel.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Jag tänker på samma sätt...

Det går att alstra vissa aspekter men jag har satt några som är svåra att alstra (oftast en nivå svårare (+ob1t6))
 

Kinapuffen

Veteran
Joined
7 Jan 2003
Messages
92
Location
Stockholm
Officielt vet jag inte vad som gäller. Men jag kan tycka att det inte borde gå. Visst borde det vara högmagiskt för psykotropi då andeplanet väl enbart består av psykotropi? Eller det kanske bara är jag som uppfattat det så, men om det är så som jag uppfattat det så har jag svårt att se hur någon annan aspekt än psykotropi skulle kunna påverka något på andeplanet och därmed borde de flesta andra besvärjelser vara effektlösa.

Däremot att kasta en besvärjelse från andeplanet "in i" den riktiga världen borde väl kanske inte vara helt omöjligt kanske...
 

GlueBall_UBBT

Warrior
Joined
16 Aug 2003
Messages
238
Location
Kallinge
Däremot att kasta en besvärjelse från andeplanet "in i" den riktiga världen borde väl kanske inte vara helt omöjligt kanske...
Inte om den är mentalt verksam. Det tycker i alla falla jag.

Den skenhelige ashariska prisjägaren Jürgen Jones har sedan länge jagat en av infödingarnas schamaner, då det visat sig att en vidskeplig Jarl var rädd för andarna och deras krafter.
Jürgens kläder var rödfärgade av sanden och stövlarna slitna av det vassa gräset. Vattnet hade börjat tryta, men slutligen hade han funnit schamanen ensam sittandes i trans. Jürgen hade stegat upp till honom och krossat hans skalle som en melon med sin hjälmkrossare.
Oturligt nog för Jürgen så var schamanens ande i närheten på andeplanet och han kände hur den försökte inta hans kropp. Han tackade Eliana för medaljongen som band hans själ till kroppen för att motverka just detta. Jürgen var inte så dum som han såg ut. Dessvärre var inte schamanen det heller, så plötsligt drabbades Jürgen av yrsel och huvudvärk. Schamanen utövade häxeri mot honom från andra sidan. Tillslut föll Jürgen ihop av utmattning och schamanens ande försvann iväg på andeplanet. Det var där infödingarna fann honom bredvid deras mördadse schaman.
Numera är Jürgen Jones och schamanen demonmat båda två.
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Jag minns att jag läst i grundboken (Eon 1) att på andeplanet så kunde man alstra psykotropi (och inget annat), då borde man kunna lägga psykotropiska besvärjelser också. Det stod inget om att det var högmagiskt.

Det som man kan undra över är ju hur det fungerar om man transformerar till något annat, går det? Personligen skulle jag säga ja,men bara tilllåta besvärjelser som har en indirekt fysisk verkan.

-A
 
Top