KH Besvärjelser

Mandorian

Veteran
Joined
4 Jun 2018
Messages
35
Location
Mölndal
Hej Alla.
jag antar att jag inte är ensam om att se fram emot en magi bok/box, för KH.

Jag själv önskar mig mörker o ondska i den ;) så jag tänkte dela med mig av 2 besvärjelser ur min egna samlig som jag har min kampanj,
Dela gärna någon egen om ni vill :)
----------------------------------------------

Amaels spikar.

Kostnad: 3T6 Svårighet: Svår
Slag: (Ritual) Trolldom, Lärdom, Insikt, Viljestyrka; (Kontrollera) Motsatt Trolldom mot Viljestyrka

Beskrivning:
Necromantikern trycker in/spikar in silverspikar (ca 20st) i sin kropp enligt ett rituellt mönster och gör detta på exakt samma sätt på en annan person (fånge, etc.), genom att rituellt placera silverspikar på sin kropp och den andres kropp kan necromantikern flytta inkommen skada till den andre person, när denna dör eller blir fri från ritualens spikar bryts kontakten och inkommande skada går då rakt in i magikern.
Spelmässigt: när denna ritual läggs offras 4-5 hälsa som inte kan fås tillbaka fören efter ritualen har avslutats, 85% (avrunda uppåt) av all skada går direkt till den andra (personen) som tar skadan i stället.
Räckvidd: till den andre personen, 1 km. Räckvidd: 1 km per extra kostnad.

Bakgrund:
Amael var en utmärkt student i Tyros kungliga magikerakademi som ligger i Felicien, men han ökande fascination av demoner och nekromanti gjorde att han mer o mer tappade kontakten med sina studenter och vänner, Men mer o mer sökte han egna lösningar och kunskaper i de djupa gångarna under akademin.
Där i en låda fann han spikar gjorda av dvärgar från de södra vidderna, dessa var kända för sitt mörka sinne och bistra syn på levande ting.

Amael började att undersöka o studera dessa spikar av silver, han fann även gamla texter på stenfolksmål, dessa beskrev hur hus och byggnader kunde skyddas från olyckor och skador om de användes på rätt sätt. Kroppen är själens hus så Amael började experimentera först på sig själv sedan på fattiga som han lätt lurade genom mat o dryck.
------------------------------------------------------------------------------
Harlequins mask.

Kostnad:
3T6 Svårighet: Svår
Slag: (Ritual) Trolldom, Lärdom, Insikt, Viljestyrka; (Kontrollera) Motsatt Trolldom mot Viljestyrka

Beskrivning:
Nekromantikern avlägsnar rituellt och/eller magiskt den avlidnes ansikte. (antingen rent fysiskt eller bara en magisk mask, beroende på hur mörkt ni vill göra den).
Ritualen görs genom att nekromantikern lägger personen i en förberedd magisk cirkel, markerar med sitt eget blod på ansiktet vart och hur masken skall läggas. Minst 2 hälsa måste läggas på blodet som inte kan fås tillbaka förrän masken har bränts.
När magikern har masken på sig, är det väldigt svårt att se att det inte är personen som hade ansiktet, rösten på magikern ändras med men beteende och rörelse ändras inte.

Masken ska bevaras i en ”svår åtkomligt material” ask och när den ska användas läggs masken över. användarens ansikte, med orden ”Ditt blir mitt”
 
Last edited:

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,052
Location
Linköping
Jag är lite osäker på vad Amaels spikar gör. Kan magikern flytta skadan denne tillfogar sig och den andre personen till en tredje person eller är det så att den andre får skada av både sina spikar och magikerns spikar?
 

Mandorian

Veteran
Joined
4 Jun 2018
Messages
35
Location
Mölndal
Jag är lite osäker på vad Amaels spikar gör. Kan magikern flytta skadan denne tillfogar sig och den andre personen till en tredje person eller är det så att den andre får skada av både sina spikar och magikerns spikar?
Hej
Ja, den skada som nekromantiker får av tex en attack, går vidare till den som han har gjort denna ritual på. det är tanken. Se det som ett skydd för onda magiker.
tänkte på Pinheads spikar i huvudet när jag gjorde den.
 
Last edited:

Mandorian

Veteran
Joined
4 Jun 2018
Messages
35
Location
Mölndal
Kul idéer! Vi har faktiskt ett ganska moget utkast av Nekromanti. Slänger upp den i en egen tråd :)
Det skulle vara en ära om ni skulle tänka er att ta med dem eller någon av dem :D eller om ni vill ha andra så finns det mer i Grimoaren som jag har


📖
 

Mandorian

Veteran
Joined
4 Jun 2018
Messages
35
Location
Mölndal
Håller på att sätta ihop Runmagi som är baserad på hantverk, trolldom, insikt och antingen smidighet eller styrka beroende på vilken typ av sak det skall vara på..

Någon som redan har något liknade liggande? :)
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Håller på att sätta ihop Runmagi som är baserad på hantverk, trolldom, insikt och antingen smidighet eller styrka beroende på vilken typ av sak det skall vara på..

Någon som redan har något liknade liggande? :)
Spännande! Tänker du typ som Symbolism?
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Ska man tro nordisk mytologi, Tolkien o Disney så är dvärgar harmonister
Det är väl snarare alver som har magiska sånger i Tolkiens midgård.

Däremot är ju dvärgisk Röstmagi en klassiker i Drakar och Demoner.
 
Top