Berätta varför Symbaroum är bättre än andra spel i liknande genrer!

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,513
Snubblade över den här recensionen från rpg.net och tänker att den kanske kan vara intressant i sammanhanget.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,478
Location
Rissne
Snubblade över den här recensionen från rpg.net och tänker att den kanske kan vara intressant i sammanhanget.
Den arga ranten om hur illa recensenten tycker om att regelsystem utvecklas allt eftersom är nog en av de roligaste saker jag läst den senaste veckan eller så. Man riktigt känner frustrationen över saker som inte blir "finalized" eller får någon "final form". NÅGON FORM AV JÄVLA ORDNING FÅR DET VÄL ÄNDÅ VARA, liksom.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,513
Den arga ranten om hur illa recensenten tycker om att regelsystem utvecklas allt eftersom är nog en av de roligaste saker jag läst den senaste veckan eller så.
Ja, det är oerhört roligt. Jag gillar recensentens engagemang, men även att recensionen lyckas vara innehållsrik och relativt kortfattad på samma gång.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Det är faktiskt en relevant kritik dock. Anledningen är att systemet "patchas" istället för att man ger ut en ny utgåva som faktiskt funkar i grund. Man har ändrat och lagt till jääävligt mycket ifrån vad som står i grundboken och då är ändå grundboken en reviderad version av den jag köpte från början. Så jag förstår frustrationen.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,478
Location
Rissne
Det är faktiskt en relevant kritik dock. Anledningen är att systemet "patchas" istället för att man ger ut en ny utgåva som faktiskt funkar i grund. Man har ändrat och lagt till jääävligt mycket ifrån vad som står i grundboken och då är ändå grundboken en reviderad version av den jag köpte från början. Så jag förstår frustrationen.
De borde kanske ha ett uppdaterat SRD på sin hemsida, helt enkelt? =)
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,919
Location
Umeå
Men som exempel så har Blades in the Dark inte i närheten av lika komplex spelvärld och ingen (vad jag vet) skriven kampanj, bara ett (för all del utomordentligt bra) ramverk för att själv skapa fraktioner, konflikter osv.
Fast det var väl ändå inte meningen? Poängen i Blades är ju att INTE ha en förskriven kampanj. Utan att vad som sker i spelet skall trigga saker som händer bland fraktionerna och att det ska vara unikt för det spelbordet.

En kool sak ändå som är ett totalt stickspår, att det sen finns så mycket material, att staden är precis så väl utbyggd som den är verkar göra att även om allas kampanjer tar olika riktning och har olika fokus, verkar göra att det dyker upp endel gemensamma händelser för många. Vissa platser blir centrala tex, osv.
 
Top