Nekromanti Behöver ingen kritik

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Dvs, sist jag la upp bilder så fick jag så svidande kritik att jag slutade teckna/måla fram till Dancon, innan dess hade jag inte lyft pennan/penseln på flera månader.

Tog nu modet till mig att satsa ordentligt på en bild igen, bara för att bevisa för mig att jag har vad som krävs för att skapa något alls. Den här bilden tog mig någonstans runt 20 timmar att göra, tecknad i A4-format med 0,5 mjuk blyertsstift.

Helt tecknad ur egen fantasi... dock så är det något med posen hos den som påminner mig om något bokomslag, kan dock inte komma ihåg vilket och inser att jag återigen ofrivilligt blivit påverkad av någon annans konst.

Om du vill komma med kritik, så skicka den till mig i ett pm, om det såklart inte rör sig om positiv kritik som pushar mig att försöka fortsätta teckna. :gremsmile:
 

Attachments

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,255
Location
Örebro
Det här definitivt inget du behöver skämmas för tycker jag. Jag gillar bilden och tycker den ser snygg ut. :gremsmile:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Fan Eva. Det är synd och skam att du ska bli ledsen av kritik istället för att använda den kreativt. Kritik är en källa till lärdom - man lär av sina misstag så att säga, och man behöver ofta andra för att peka ut de misstagen. Men nå väl, du undanber dig kritik så det får väl vara upp till dig. :gremsmile: Med andra ord respekterar jag din önskan.

Jag känner förövrigt igen det här med ångest kring det kreativa. Jag har inte känt glädje av att teckna på flera år, på grund av min uselhet, och det blir bara värre och värre. Jag gillar å andra sidan kritik - jag vill veta vad som är fel och jag vill ha totalt uppriktig feedback - inte bara the good parts. Jag ska dock försöka vända trenden och bara göra enkla, bekymmerslösa saker som jag någorlunda klarar av ett tag nu - tror jag.

Men hur som haver - tecknade jag så bra som du skulle jag vara glad utan bara helvete, för dina blyertsteckningar är uschligt snygga och det är bara mindre grejer som behöver slipas. Med andra ord är du riktigt skicklig och har ingenting att skämmas för.

Kort och gott, grym teckning - ashäftigt stuk. Och blyerts dessutom. <3
Me big big like!
 
Top