Nekromanti Behöver hjälp med att ta fram en logo för Indierummet.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Hej,

Som titlen lyder så är jag i behov av hjälp att ta fram en logo för Indierummet. Har vi någon i föreningen som kan tänka sig att hjälpa till med detta?
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Lite av nyfikenhet, Finns det några riktlinjer alls? Typ den ska vara röd, ha med en tärning eller minst en triangel. Eller är det helt Fria händer. Kan vara bra veta iaf :)
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Här är svg-filen för föreningens logga, om man vill använda delar av den. Den ser blaj ut i webbläsare, naturligtvis. Jag misstänker att man måste ha rätt typsnitt installerade för att den ska se rätt ut, men det borde stå i filen vilka det är (eller? Visst gör det? :p )

Så här är det iaf tänkt att loggan ska se ut, när alla typsnitt och mått stämmer.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
.113;n195704 said:
Lite av nyfikenhet, Finns det några riktlinjer alls? Typ den ska vara röd, ha med en tärning eller minst en triangel. Eller är det helt Fria händer. Kan vara bra veta iaf :)
Själv har jag inga direkta idéer för hur den ska se ut. Så mångt och mycket är det fria händer, jag är dock gärna med och diskuterar på hur den skulle kunna se ut.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
Lessen för att skämta i en annars seriös tråd, men det är ju kul att det finns några andra som heter Rummet, så jag kunde inte lägga band på mig själv. Det känns också lite som att Rummet-tjejerna skulle ängna sig åt indierummet spel om de var med i hobbyn.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Björn Wärmedal;n197974 said:
Har du fått den hjälp du behöver, Vicotnik?
Nix, har inte fått något hjälp eller återkoppling på detta.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Tanken är att använda den på en roll-up, som ska stå utanför Indierummet på konvent så att det blir lättare att hitta oss.

Även på roll-upen har jag tänkt att ha orden Indierummet respektive Drop-in rollspel.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Har du nåt att gå på, Vicotnik? Nån typisk grej eller figur? Finns det alls nåt som sammanfattar vad ni gör därinne.. och på ett enkelt sätt, visuellt?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Har tyvärr inte så mycket att komma med själv. Har funderat en hel del kring det hela men kan inte komma på något vettigt.
Indierummet fokuserar mest på drop-in rollspel där majoriteten av dem fokuserar på relationer.

Att ha en eller flera tärningar känns inte särskillt kreativit och kommer inte sticka ut särskillt mycket. För min del skulle loggon kunna vara någon mer abstrakt symbol och behöver inte nödvändigtvis symbolisera något.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Ärligt talat så hade jag nog struntat i att ha nån specifik logga och bara köra något istil med :

"Indierummet

Här spelas blandade rollspel

Välkommen in och var med!"

Lite färg är väl trevligt, men försöka hålla det enkelt och tydligt. Vit text mot svart bakgrund inbillar jag mig kommer se tydligt ut med de flesta väggfärger som bakgrund.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
HerrBjörk;n198072 said:
Skriv "INDIERUMMET" på ett papper med hjälp av en spritpenna.
Färdigt!
Det är mer eller mindre det vi gjort tidigare år. Dock brukar det vara restriktioner på var och hur man får sätta upp saker på väggarna på konveten. Samt att jag vill göra Indierummet synligare för besökarna på konventen och där kommer en roll-up in i bilden.
 

HerrBjörk

Veteran
Joined
13 Jun 2016
Messages
28
kanske göra så det ser sprejat ut. Med nån förklarande text efter typ vad som föreslogs tidigare...?
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Rymdhamster;n198021 said:
Ärligt talat så hade jag nog struntat i att ha nån specifik logga och bara köra något istil med :

"Indierummet

Här spelas blandade rollspel

Välkommen in och var med!"
Kanske är en slogan vad som behövs? Eller enklare, nåt kort och koncist som sammanfattar vad som är grejen med indie-rummet?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
zonk;n198079 said:
Kanske är en slogan vad som behövs? Eller enklare, nåt kort och koncist som sammanfattar vad som är grejen med indie-rummet?

Kanske. Själv har jag börjat tycka att folk är alldeles för besatta av loggor och slogans och allt sånt där. De har sina poänger, absolut, men det jag tycker VERKLIGEN behövs är ren skär (kortfattad) upplysning om vad fasen det är för något.

Och ett namn är bra att ha för när folk skall bestämma mötesplats eller säga var de är någonstans.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Rymdhamster;n198103 said:
Kanske. Själv har jag börjat tycka att folk är alldeles för besatta av loggor och slogans och allt sånt där. De har sina poänger, absolut, men det jag tycker VERKLIGEN behövs är ren skär (kortfattad) upplysning om vad fasen det är för något.

Och ett namn är bra att ha för när folk skall bestämma mötesplats eller säga var de är någonstans.
Jepp. Nog bättre med nåt som kort och koncist som sammanfattar vad som är grejen med indie-rummet.
 
Top