Nekromanti Behöver hjälp med att ta fram en logo för Indierummet.

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Nån gång förra årtusendet var jag scout och var med på ett stort nationellt scoutläger. Alla kårer skulle ha en skylt så att man kunde identifiera deras lägerområde. Vår kår hade en ny skylt varje dag, från lägrets största skylt (två meter hög, tio meter lång) till lägrets minsta skylt (1x5 cm, med tillhörande lupp) till lägrets första bakbelysta skylt.

Ta det som en aktivitet i rummet: "gör morgondagens skylt", och gör en helt ny och unik skylt varje dag.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
"Drop-in" borde ni ha med på skylten om det gäller! Särskilt eftersom de flesta andra rollspel ska bokas i förväg.

...och en stor röd pil som nästan tvingar folk att gå in och titta. Om det är det ni vill! :)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
zonk;n198079 said:
Kanske är en slogan vad som behövs? Eller enklare, nåt kort och koncist som sammanfattar vad som är grejen med indie-rummet?
Det är för mig ett senare projekt att ta fram en bättre beskrivning på Indierummet.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Om vi ändrar frågan:
Kan någon hjälpa mig att ta fram en mall eller vad man nu ska kalla det med ett passande typsnit som jag kan sen trycka upp på en roll-up?
Med texten "Indierummet" lodrätt samt längst ner vågrätt "Drop-in rollspel".
 
Top