Nekromanti Baruch dayan emet: Out of character tråd

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Det här är tråden där man kan skriva frågor eller göra kommenterar runt kampanjen. Den är mest till för att jag ska slippa svara på frågor två gånger, men allt som handlar om kampanjen men inte är spel kan gå här :)
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Alltså, nu tex när jag står framför 12 St... Jag tänkte ju spöa på dem lite, slår jag bara en gång eller? Hur funkar det med de jag har med mig? Slår du,slår jag, hur tolkar jag allt? :)
 

Twitchy

Veteran
Joined
7 Nov 2015
Messages
72
Förslag på gatuslang i Oak Harbor.

Jack:
Hired muscle; thug.

Black Jack:
Hired killer; wetworker; assassin

Alley-knocker:
Speakeasy

Snug, a:
Safehouse; base; home.

Ghost, to:
To kill someone

Fade:
Lay low; shake a trace
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
.113;n213570 said:
Alltså, nu tex när jag står framför 12 St... Jag tänkte ju spöa på dem lite, slår jag bara en gång eller? Hur funkar det med de jag har med mig? Slår du,slår jag, hur tolkar jag allt? :)
Det är conversation of ninjutsu regler. :) Så är det grupper av maffia soldater, poliser eller liknade så gälls de som en cool karaktär. Så du rullar bara en gång för att spöa dem och beskriver hur cool du är när du gör det men beskriv inte att du vinner. Vinner du så beskriver jag hur de går ner. Rullar jag först och du har en chans att plocka ner folk med din kommande attack så skriver jag ut vad du behöver rulla för att vinna direkt.

Så spöa de här maffia goonsen bara :)
 

Twitchy

Veteran
Joined
7 Nov 2015
Messages
72
God45;n213604 said:
Felicity är en person som handlar 100% om avund. När hon var 14 blev hon avundsjuk på en av kvinnorna The Hand umgicks med så Felicity lyckades få tid ensam med kvinnan och kastade sedan syra i hennes ansikte. Felicity höll sedan kvinnan vid liv, inte bara från de fruktansvärda ansiktsskadorna men också från blodförlusten som kom när Felicity kapade alla hennes fingrar. När The Hand frågade varför hon hade kapat fingrarna och inte bara dödat kvinnan svarade Felicity att hon inte ville låta kvinnan begå självmord, då kunde hon ju inte leva och veta hur mycket fulare än Felicity hon var.

Felicitys protection racket är mycket effektivt. Hon var tvungen att bränna ner lite hem och affärer med ägarnas nära och kära i dem i början men efter att hon lämnat ett par personer som de enda överlevarna i sina familjer och utan hem eller levebröd så började folk betala i tid. Och när någon inte kan betala i tid, hej, desto roliga för Felicity.

Jag börjar misstänka att mina vänner i the Children inte är särskilt bra människor.
Iofs borde indoktrinerade lönnmördare delen varit en ledtråd.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Twitchy;n213607 said:
Jag börjar misstänka att mina vänner i the Children inte är särskilt bra människor.
Iofs borde indoktrinerade lönnmördare delen varit en ledtråd.
Du har bara fått info om tre av dem, resten kan ju potentiellt vara helt fokuserade på kaniner och regnbågar :)
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
God45;n213609 said:
Du har bara fått info om tre av dem, resten kan ju potentiellt vara helt fokuserade på kaniner och regnbågar :)
Det vore grymt, speciellt om man kommer på det efter man dödat dem. Guilt trip!
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
I min post I in character tråden så beskrev jag inte helt klart eftersom du måste slå oxå, funkar det bra?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Kurt Thomas ser ut som en kombination av John Nada från They Live


Och Magnum PI


fast han har blivit så pass gammal att håret börjat gråna. Om man lägger på ett seriöst filter på Rock Manlyfist så delar de onekligen ganska mycket med varandra (tänkte jag inte alls på när jag skrev Kurt, men det är ganska tydligt nu i efterhand).

Verklighetens Lieutenant Colonel Jim Channon höll på med massor av konstiga saker för amerikanska armens räkning, i John Ronsons fantastiska tv dokumentär Crazy Rulers of The World berättar han massor av märkliga historier.
 

Twitchy

Veteran
Joined
7 Nov 2015
Messages
72
Jocke;n213655 said:
Det jag vill göra nu är typ att slåss med djävulen tills huset exploderar/fattar eld eller så och fly i tumultet, Kurt Thomas tror i och för sig inte på demoner men han räknar med att den har styrka och tålighet som kan vara svår för honom att matcha efter som han inte är helt dum i huvudet.
Ser honom springa ut med en köttyxa och slåss mot djävulen. :D
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
God45;n213754 said:
Svars post är postad :)
Jag har väntat hela Dan ju, prenumererar på båda trådarna men kom ingen notes så har inte kollat mer förrän nu.. Typiskt.

Om jag vill veta mer om soma, slår jag bara två tärningar då eller?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
.113;n213793 said:
Jag har väntat hela Dan ju, prenumererar på båda trådarna men kom ingen notes så har inte kollat mer förrän nu.. Typiskt.

Om jag vill veta mer om soma, slår jag bara två tärningar då eller?
Nej. Du måste prata med NPC:n då. Inga slag
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
inga poster julafton mellan 13 och 17, annars är jag nog game lite då och då ändå :p
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Jag tänker att det kommer sakta ner naturligt över julen. Så må inte så dåligt om ni missar en dag eller så över helgen.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Hej. Jag har en mordisk förkylning och har lyckats hosta sönder ett revben. Så jag kommer posta. Men jag är inte helt hundra så ikväll kommer nog ingen post. Jag ber om ursäkt :( Jag är förhoppningsvis tillbaks i action tills imorgon.
 
Top