Bästa poddappen?

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,075
Jag har använt mig av apples podd-app, men efter en uppdatering från helvetet är appen i princip obrukbar.

Vad använder ni för app-spelare? Jag är bara intresserad av gratis appar och gärna nån man kan lyssna på Red Moon Roleplaying på då det är nästan det enda jag lyssnar på i rollspelsväg.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,966
Location
Linköping
Podbean. Ingen aning om hur den står sig mot andra. Det var den jag hittade först och den funkar. 🙂
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,021
Location
Sthlm
Ingen jag har prövat har vart tillräkligt mycket bättre än Apples inbyggda för att gå ifrån den. Och nej, den är inte bra - men det upplever jag inte att någon annan heller är.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,222
Podcast Addict har massor med bra funktioner, som jag givetvis inte använder. Men den fungerar bra i alla fall :)
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,443
Location
Stockholm
På det stora hela är dock alla appar ganska likvärdiga. Valet handlar till sist om personliga preferenser. Man gillar utseendet. Designval som lirar med hur man gillar att använda en app. Att funktioner som är viktiga för en finns lättillgängliga. Om och hur man betalar för appen. Etc.
 
Last edited:

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,443
Location
Stockholm
Hur är acast? Hör en del reklam för den
Det var flera år sedan jag testade. Då var den kass, men det har säkert hänt mycket sen dess.

Det stora på senaste tiden är att jättemånga börjat lyssna via Spotify. Bara om jag tittar på min egen pod LÄS HÅRT så har Spotify på kort tid gått från 0% till att vara den största klienten efter Apples egen.

Så om du inte har några specialpoddar som inte finns på Spottan kan det vara värt att kolla in. Spotify är förvisso ett skitföretag, men det är också gött att inte ha så många appar installerade.
 
Last edited:

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,536
Location
Fallen Umber
Jag har testat lite podd på Spotify för att jag ville lyssna på något som bara fanns där, men jag irriterar mig på att behöva gå in och ändra mellan musik och podd i stället för att bara fortsätta där jag var sist på endera när jag har separata appar. Är jag ensam om att känna så?
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,443
Location
Stockholm
Jag har testat lite podd på Spotify för att jag ville lyssna på något som bara fanns där, men jag irriterar mig på att behöva gå in och ändra mellan musik och podd i stället för att bara fortsätta där jag var sist på endera när jag har separata appar. Är jag ensam om att känna så?
Håller med. Spotify är ingen bra poddapp. Men eftersom många redan är djupt investerade i den pga musikintresse, så kan det vara bekvämt att köra sina poddar där.
 

Basho

Veteran
Joined
6 Jul 2019
Messages
155
Location
Malmö
Jag använder Pocket casts som har bra hantering av lyssningskö. Du kan få autoinlägg i kön av vissa poddar och lägga in andra manuellt. Finns dessutom som Sonos-tjänst. Dock dålig sökfunktion där jag använder Googles podapp (Android) i stället.
 
Top