Bästa kampanjpitcharna?

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
480
Location
Umeå
Det har jag faktiskt funderat på att göra nån gång. Skulle vilja skapa nån slags blandning mellan grekisk mytologi och realistisk mykensk bronsålder.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Jag har sällan fått höra eller läsa några kampanjpitchar. Hos oss har det varit "nu ska vi spela spel x" för det mesta. Jag brukar pitcha mina idéer. Om man ska utgå från att alla spelarna var intresserade så senaste jag pitchade följande:

Fantasy.
Ni är en grupp odödliga personer med minnesförlust om vilka ni är, men ni vaknade upp tillsammans på samma plats för länge sedan. Ni har färdats runt i världen i hundratals år, ibland ensamma, ibland tillsammans och sett världen som den är idag växa fram.
Ett land som länge satsat på mekanisk och teknologisk forskning avslöjar sina intentioner att erövra världen och få folken att sluta hålla sig fast vid omoderniteter och vidskepelse. Det blir startpunkten för äventyret och för er att få reda på vilka ni egentligen är. Mest troligt är AD&D 2nd ed.

Superhjältar.
Många detaljer kommer att bestämmas gemensamt som vilken värld det ska utspela sig i och sådant. Känslan i äventyren kommer spänna erbjuda kända superhjältekonventioner och en betoning på de mer äventyrliga 60-80-talen snarare än de mer realistiska, negativa eller dekonstruktionistiska decennierna som följt därefter. Troligen Marvel Super Heroes som regler.

Historiskt med eller utan fantasyinslag annat än för den grundläggande premissen.
En kampanj som tar sin början i mänsklighetens gryning följer en grupp odödliga människor och gör nerstamp i bland annat antikens Grekland och Rom, norska vikingatiden och Karl den stores regeringstid. AD&D 2nd ed.

Transformerripoff.
Nutidsspel där man spelar både en grupp människor och en grupp robotar som kan förvandla sig till andra föremål som kamouflage. Tänkt som en äventyrstrilogi, troligen med Top Secret SI som regelmotor..

Urban fantasy i modern tid.
Varje rollperson har förmågan att manipulera en av de grundläggande krafterna som gravitation, tid, rymd osv. Exakt form är inte fastställt än utan just nu är det själva grundidén för rollpersonerna som ni får säga bu eller bä till.

...så är alla misslyckade.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,196
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Det har jag faktiskt funderat på att göra nån gång. Skulle vilja skapa nån slags blandning mellan grekisk mytologi och realistisk mykensk bronsålder.
and we're gonna! Vi har redan börjat designa klanen och grejer, och vävt in Atlantis-mytologi, hydror, cykopisk arkitektur och minoiskt lergods. För att vara en zoom-baserad corona-kampanj verkar det kunna bli helt fantastiskt.
 

tupelo

Veteran
Joined
30 Nov 2012
Messages
62
Portal fantasy 1910.
Ni är människor från vår tid som vaknar upp i ett slag fantasy landskap ca år 1910 med magiska krafter. John Carter möter fantasy i the old west
 
Top