Bästa äventyret till Star Wars, oavsett regelsystem?

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,801
Location
Marjura
Andor-frenesi hos gamla spelgänget. Kanske en one-off i jul.
- vilket scenario (oavsett regelutgåva, WEG,FFG, rip-off från tredje partssystem osv) tycker ni är bäst? Gärna utspelas på ˋklassiskˋ SW-mark, typ Tatooine, Hoth etc. Hellre låg-level än palatsintriger i senaten. Vill helst åt lite Mandalorian/Andor/Jabbas palats-känsla.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Du vill ha Tatooine Manhunt, första äventyret till till D6. http://www.starwarstimeline.net/WestEndGames/WEG40005 Tatooine Manhunt.pdf

In this adventure, a group of Rebels must go to Tatooine to search for a presumed-dead hero of the Old Republic, Adar Tallon. There the Rebels must pit their skills against remorseless, relentless bounty hunters from all over the galaxy. These hunters also seek Tallon, under orders from Imperial Command to capture him alive . . . while killing any who get in their way!

Det är Tatooine, det är låg-level och det känns som Mandalorian.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,801
Location
Marjura
Tack för tips och tar gärna emot fler! Letar som sagt låglevel (finns det ens i SW?), där spelarna kanske inte valt sida i konflikten, utan är mer gråskala i utkanterna.
Tittade faktiskt på Tatooine MH för en herrans massa ljusår sedan och tänkte att det där går att göra ngt av. Slänger nog in spelarna som "fastnat" på Tatooine mellan jobb/leta reservdel/etc mitt i det äventyret som avstamp.
 
Last edited:

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Ok. Om man inte vill spela rebeller går ju mycket av WEGs äventyr bort - men i Politics of Contraband är ingången någon slags rogues.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,801
Location
Marjura
Det puttrar på här. Hade planer på ett Barbarians of Lemuria-hack till SW, men så dök "Pew Pew! Bounty Hunters in Space" upp i flödet och kändes mer rätt som system för ett SW Light/one-off.

Pew Pew!-systemet passar nog utmärkt till Tatooine Manhunt dessutom. Måste dock moddas lite. Bla saknas en del uppenbara skills som Agility/Dexterity, Charm/Bargain, Knowledge/Culture, Business/Bureacracy o Streetwise i den annars föredömligt korta skillslistan (som passar bounty hunters bäst).

Det behövs också lite mer handpåläggning för att få The Force ombord (alla hamnar under Equipment enligt grundreglerna).

Lightsaber Defense: you negates ranged attacks made against you or an ally nearby. Each success cancels a ranged hit.
Force Push: you hurl one opponent or rabble backward and knock them down.
Force Speed: your speed and reflexes increase. Fast move somewhere nearby.
Sense Life: you can detect living creatures nearby, including how many and rough positions.
Premonition: you gain a limited sense of an upcoming event.
Telepathy: you can communicate a very brief call to an ally.
Call Object: you can summon to your hand an object such as a weapon or other item ., although you do not have to actually catch and hold it.
Telekinesis: you can throw an object within twenty feet of you a distance of up to twenty feet in any direction.
Mind Trick: you can plant a simple suggestion in the mind of NPC rabble, which they will follow. They cannot be ordered to commit acts they find reprehensible or unacceptable.
Knit Wounds: you can heal yourself.
Death Stasis: if you are reduced to last health you slip into a healing stasis and will heal on your own, if protected.
 
Last edited:

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Tack för tips och tar gärna emot fler! Letar som sagt låglevel (finns det ens i SW?), där spelarna kanske inte valt sida i konflikten, utan är mer gråskala i utkanterna.
Tittade faktiskt på Tatooine MH för en herrans massa ljusår sedan och tänkte att det där går att göra ngt av. Slänger nog in spelarna som "fastnat" på Tatooine mellan jobb/leta reservdel/etc mitt i det äventyret som avstamp.
Får man fråga varför SWd6 inte används? Jag tycker att det är ett utmärkt system, och kör man 1st Ed (som också finns på svenska) är det extremt avskalat och minimalistiskt. Vill man ha lite mer crunch så finns REUP som jag föredrar. Samma bas men mer utbyggt och allt i samma bok. Jag skrev ut PDFen i bokform. Det var både billigt och smidigt.
 

Girighet

Warrior
Joined
22 Oct 2015
Messages
266
Ett tips som inte är låglevel men väldigt mycket SW är Dawn of Defiance kampanjen till SW Saga. Det är en kampanj som är på 10 delar, kräver kanske en del handpåläggning men är som att spela i filmerna.
Jag tror jag hittade PDFerna genom Wayback Machine men länken nedan är till Wiki-sidan för kampanjen

 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,801
Location
Marjura
Får man fråga varför SWd6 inte används? Jag tycker att det är ett utmärkt system, och kör man 1st Ed (som också finns på svenska) är det extremt avskalat och minimalistiskt.
Tyvärr alldeles för "mycket" regler för min smak (har spelat en del SWd6 back in the days). Sneglat på Mini-6 också, men är ute efter ett supersnabbt system, därav Pew Pew! Välj fyra skills, upp till fem utrustningsgrejer/specialförmågor och kör! Varje skill/utrustning ger en d6, lyckas på 4-6 normalt. Blir nog en del handwaving, men det brukar funka bra för one-offs med lättare stämning.
 
Last edited:
Top