Nekromanti Bäst 2019

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,139
Vad har varit bäst under 2019? Bästa nya rollspel? Bästa supplement? Bästa konvent? Bästa Kickstarter? Bästa vad-helst-du-vill-nämna?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,480
Bästa nya rollspel? - Kuf

Bästa supplement? - Origenes.

Bästa konvent? - Var inte på något i år. Så har inget svar.

Bästa Kickstarter? - Har inte backat något i år heller tror jag. Var inget spektakulärt i år känns det som.

Bästa vad-helst-du-vill-nämna? Red Moon fortsätter vara en jävligt bra podcast.

Bäst av mig? - Jag är supernöjd med "Gå vidare, slå dig fri!".
 

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
479
Location
Uppsala
Bästa rollspelssak för mig har nog varit att hitta tillbaka till rollspel.nu efter väldigt många års frånvaro. Hängde väldigt mycket här när sajten var ung (och dessförinnan på The Yard) så det känns på nåt sätt lite som att komma hem. På den tiden gick jag för övrigt under namnet Gollum.
 

PalMer

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
280
Location
Halland
Mutant Chronicles är bästa nya spel vi börjat spela i år.

Magi till Eon var klart bäst för vår spelgrupp i år!

Bästa konvent är Gothcon - för det är det enda jag går på.

Bra kontinuitet på spelmöten, lyckas spela 1-3 gånger i månaden under 2019.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,986
Location
Ett häxkräl
Bästa sociala media? - wrnu

Bästa forumit? - God45, 2097

Bästa redaktör? - Magnus Seter

Bästa Podcast? - Viskningar från kryptan (jag lyssnade om den), Nordnordost

Bästa spelgrupp? - min!

Bästa tärning? - T20

Bäst nostalgitripp? - Döda skogen

Bästa tabell? - Den där vädertabellen jag hittade på en random sida

Bästa blogg? - Coins and scrolls, False machine
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,609
Location
Uppsala
Bästa konvent? Mothership. Bästa Kickstarter? Mothership. Bästa spel? Mothership. Bästa vän? Mothership. Bästa diskussion? Mothership.

Ja, jag gillar Mothership. Deal with it.
 

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
482
Bäst 2019 tycker jag har varit utgivningen av Old-School Essentials rules tome. All som behövs för att spela D'n'D, samlat på ett vansinnigt snyggt och överskådligt sätt.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Årets rollspel: Alien RPG
Årets scenario: Chariot of the Gods / Alien RPG
Årets kampanjfortsättning: Mörkrets Moder / Symbaroum
Årets crowdfunder: Elosos CoC Sverige.
Årets comeback: delad plats mellan Fria Ligans nytryck av MUA och 2097 tillbaka på WRNU
Årets forumtråd tråd: God45 recenserar alexandria.dk
Årets tyngsta läsning: Vasen Road
Årets konvent: Gothcon
Årets spelstart: Påbörjat kampanjen Ikonernas nåd till Coriolis
Årets diskussionsämne: Blorb
Årets forumbråk: Grisodlarn (som skapade så dålig stämning att man ville lämna forumet)
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,139
  • Bästa nya rollspelet: Handbok för superhjältar-rollspelet
  • Bästa äventyret: Mörkrets moder (Symbaroum)
  • Bästa konvent: Nordsken tätt följt av Unicon
  • Bästa kommentar: "Jag börjar undra om det inte är vi som är de onda" (Sagt av en av spelarna i vår ena Symbaroum-kampanj)
  • Bästa mardrömsskapare I: Knakekvist (Barkhäxan)
  • Bästa mardrömsskapare II: Vi spelar Tails of Equestria, dottern är SL. Hon beskriver: "Ni kommer in en stor sal. På väggarna hänger tavlor och enhörningshuvuden." (Tre fjärdedelar av gruppen var enhörningar. Hon ändrade sig senare till rådjurshuvuden, men skadan var redan skedd :-D )
  • Bästa "killing blow": Dotterns rollperson hoppar upp på ryggen på en stor spindel, sticker ner svärdet mellan huvud och bakkropp och rör om som i en stor kittel, så att huvudet på spindeln lossnar.
  • Bästa nya förening: Nördhäng Norrtälje
  • Bästa design/formgivning: Mörk Borg
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Bästa Kickstarter: Call of Cthulhu Sverige (Även om vi inte nådde upp till alla mål de hade tänkt)
Bästa (kommande) spel: The Troubleshooters (med Kopparhavets Hjältar som runner-up)
Bästa karta till rollspel: Kopparhavets Hjältar
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,000
Location
Ereb Altor
Bästa Spel: Neotech Edge
Bästa Hype: Mörk Borg
Bästa Kickstarter: Mutant: Hindenburg
Bästa Spelförlag: Helmgast
Bästa Ide: The Troubleshooters
Bästa Bild: Ankan Ornaldo Mogger

Sämsta med 2020: Att Kopparhavets hjältar inte kommer vinna någon "Bästa spel"-utmärkelse med både Hindenburg, CoC-Sverige och Troubleshooters som släpps :)
Bästa med 2020: Grymma släpp från samtliga stora förlag! Fria Ligan, se upp! ;)

Ps. På skoj, jag är FL-fanboy!
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
Bäst: Att vi hann få in Zanguina - Rollspelet på tryck innan nyårsklockorna började ringa, mot alla odds.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,259
Årets upptäckt: Kombinationen av soundscapes med lugn atmosfärisk musik, främst från http://www.thedarkpiano.com/, ger ta mig f-n bland det bästa i stämningsväg jag varit med om.

Årets tråd: Hm. Svårt. Det är nog någon av alla trådar där folk berättade sina preferenser för att bygga kampanjer och så mitt under sommaren. Blorb, räls, fisktank, principer för rollspel och så vidare. Forumet verkligen hoppade till där under maj, juni och juli. Men jag vill nog ha till Wärmedahls och God45:s rollspelstävling också - jäklar vad kul det var att läsa bidrag och skriva till den.

Årets spel: Jag har ju inte spelat något som släpptes i år, så det här blir väl ologiskt. Men jag säger nog att de två bästa spelmöten jag haft i år har varit med nya Kult (speltest av ett nytt scenario) och Ur Varselklotet (standardkampanjen i grundboken). Efter att ha läst lite i spelen som kom i år är jag nog benägen att ge Neotech Edge titeln, men jag behöver nog läsa lite mer innan jag sätter det definitivt - jag har ju knappt öppnat Chock än, tex.

Årets modul: Strid till Eon. Lätt. Så jäkla många balla sällskap, ordnar och stridbara ting att det inte går att beskriva. Jag blev så inspirerad under produktionen att jag blev tvungen att skriva in en av ordnarna i årets konventsscenario.

Årets forumit: Antagligen God45, för sitt enträgna recenserande. Mycket grinig på att det inte finns fler saker på Scenariobiblioteket han kan sätta tänderna i. Kom igen nu WRNU! Skicka in era gamla hemmabyggen så han kan recensera dem!

Årets sociala medium: WRNU. Idag, som igår, som alltid.
 
Top