Nekromanti BÄSKÅ

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Hur många forumiter ska dra till Borås nu i helgen och vilka aktiviteter har ni inplanerade? Själv hade jag tänkt spelleda lite USCM och spana in ett konvent som det är första gången jag besöker. Sedan har jag enfaldig som jag är skrivit upp mig för att slutstäda också. :gremsmile:
 

MovinGalt

Warrior
Joined
21 Oct 2002
Messages
372
Location
Stockholm
Jag ska dit med släkten (bara kusinen, men ändå). Ända från Stockholm *pust*. Inga aktiviteter inbokade, men ska utnyttja alla prissänkningar :gremlaugh:. Kanske kasta stinkbomber i Magic-rummet, så det i alla fall går att vistas mer än 4 minuter där. De har billig läsk också...

Har blivit utkörd från BSK en gång, så jag föredrar egentligen GåttKonn... :gremmad:

/MovinGalt
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Biässkej

Jo jag kommer smyga omkring bland skuggorna där spridandes smädelser. Det blir väl mest rollspel för min del, eller egentligen är det bara rollspel inplanerat just nu. Kanske att jag försöker få mig en lektion i det vackra skånska språket också om jag springer på dig :gremsmile:

Hursomhelst vill jag bara påpeka att alla som gnäller om att åka dit från Stockholm är veklingar. Jepp, så är det.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Biässkej

"Kanske att jag försöker få mig en lektion i det vackra skånska språket också om jag springer på dig"

Ska jag spana efter okammade poserande tonåringar som bryter på norrländska, röker Lucky och ser lätt blasé ut? :gremwink:
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Re: Biässkej

Det gör du nog bäst i, om inte annat för att undvika mitt humör efter fjorton timmars nattlig tågresa i sittvagn. Återigen: Ni är veklingar, VEKLINGAR!
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,893
Öh, hur fan blir man utkörd från ett spelkonvent? Eller rättare sagt, varför?.

Är du typ som skåningen som hängde på SF-bokhandeln eller nåt?

- Vulf
 

Saxifrage

Hero
Joined
7 May 2003
Messages
1,561
Location
Stockholm
Skåning?

Är du typ som skåningen som hängde på SF-bokhandeln eller nåt?

Öh, vem? Och vad har SF emot skåningar? För jag kan inte tänka mig att de ogillar folk som hänger, halva kundkretsen verkar ju tillhöra butiksinredningen :gremsmile:

(Borde inte den här tråden ligga under "evenemang", förresten?)
 

JonasM

Veteran
Joined
19 Jan 2002
Messages
154
Location
Stockholm
Slappa, hänga med folk från Mutant-forumet, spela lite Spank, skaffa Kablamo! (och förhoppningsvis lite andra roliga spel) samt SL:a MUA på lördagskvällen.

Det blir mitt första BSK så allt är nytt, nytt, nytt.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Ja - spela rollspel, spela brädspel, skvallra, ha hemliga möten, planera nya hemliga projekt, se cool ut, göra slut på bonusen.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Ni hittar mig förmodligen i korridoren vid butikslängan under ett stort rött fett enhörningsbaner, spelande diverse skum filmmusik och pådyvlande spel. Köp Trygg-Torkel eller dö!
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,611
Location
Uppsala
Nein

Inget BSK för mig. Ska planera lajvprojekt och supa skallen i bitar i helgen, samt umgås med dåliga kvinnor. Gör detta mig till en sämre människa än er som besöker konventet?

Förra året åkte jag till BSK enbart för att handla spel och var således bara där i några timmar. Men eftersom de inte hade en enda av de produkter jag listat (och bara en av dem är någon ovanlig produkt) så tänkte jag; "nä" och planerade istället andra saker i år.

Men någon gång i framtiden - kanske när jag är en äkta gammal räv på femtio bast - så kommer också jag frekventera konvent...

Lycka till med USCM förresten. Hade jag varit där så hade jag kanske spellett lite.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,611
Location
Uppsala
Köp Trygg-Torkel eller dö!

Inget illa ment, men du brukar le alldeles för mycket för att kunna övertyga mig om att du egentligen är ondsint och mordisk. Tyvärr :gremwink:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Inget illa ment, men du brukar le alldeles för mycket för att kunna övertyga mig om att du egentligen är ondsint och mordisk."

Leende har inget med fromhet att göra. Jokern ler också. :gremgrin:

Sen så är det inte jag som är mordisk. Det är Torkel som är mordisk, i synnerhet på tabell 10 och femtioelva.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Nein

"Gör detta mig till en sämre människa än er som besöker konventet?"

Åtminstone till en sämre rollspelare. :gremwink:

"Men någon gång i framtiden - kanske när jag är en äkta gammal räv på femtio bast - så kommer också jag frekventera konvent..."

Gör du inte det nu då? Du har ju varit på minst ett LinCon i alla fall.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Köp Trygg-Torkel eller dö!"

Men jag har ju redan köpt Trygg-Torkel, betyder det att jag kommer att dö?
Dock funderar jag på om jag har råd att köpa Draug som jag så länge har fluktat längtansfullt på.
 

MovinGalt

Warrior
Joined
21 Oct 2002
Messages
372
Location
Stockholm
Ingen aning faktiskt. Vi var bara där och kollade, för två år sen, och hade inte betalat inträde. Men vi spelade inget eller så, och tydligen fick man inte vistas på området där utan stämpel efter kl. 12. Orka bråka tyckte vi...:gremsuck:

Skåningen? Var det en skåning som hängde sig på SF-bokhandeln för att ha blivit utkörd? :gremgrin: Det är kanske att gå lite väl långt tycker jag, så farligt var det inte.

/MovinGalt
 

JoakimSkoogh

Veteran
Joined
15 May 2001
Messages
127
Location
Borås området
Kommer åtminstånde besöka det hela, bor i närheten och går dessutom i skolan där det tar plats... Sen om jag är med på något det vet jag inte, har inte varit på ett konvent innan :gremtongue:
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Jag kommer att finnas på plats och i sedvanlig ordning hålla 5 pass med Go nere i cafeterian. Så ta en sväng förbi och säg hej. =^_^=

Detta blir f.ö mitt 19nde BSK (missade de 2 första samt det som var 1996)...

/Ulfgeir
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Kanske kasta stinkbomber i Magic-rummet

Slöseri med stinkbomber. Det kommer ju inte att märkas någon skillnad ändå.

/Johan
 
Top