Nekromanti Avvikelse i egenskapsbeskrivningar i Fantasy 3.0

micke_p

Veteran
Joined
29 Jun 2014
Messages
181
På sidan 18 nämns simma som exempel i samband med beskrivningen av smidighet, men på sidan 30 paras simma ihop med fysik. Akrobatik är ett annat exempel där exemplet på sidan 30 inte riktigt matchar beskrivningen av egenskapen på sidan 18. Finns det någon errata?
 

micke_p

Veteran
Joined
29 Jun 2014
Messages
181
Naturligtvis kan det vara situiationsberoende. Det är dock inget som framgår av texten. Det ingen stor sak, men det vore trevligt att veta vad författaren hade för avsikt.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Erratan är nya Fantasy Pocket, den innehåller senaste versionen av reglerna, där vi förhoppningsvis hittade alla småfel.. Ta i trä.

Angående Simma är det Smidighet som gäller i de flesta fall, utom när det gäller ren uthållighet, då är det Fysik. Information som tyvärr inte kom med.
 

micke_p

Veteran
Joined
29 Jun 2014
Messages
181
Aaargh. Då måste jag hinna plocka upp ett ex innan dom försvinner från hyllorna. Är det möjligt att lägga upp erratan på sagagames.com?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag minns faktiskt inte vad vi fixade, det var mest sidhänvisningar och annat av mindre betydelse.

Fast de (F! pocket) kommer inte försvinna från hyllorna än på ett tag, de kom från tryckarn bara för några veckor sedan, och bara 50 har gått iväg till SFbok so far. Tryckte 500.
 

micke_p

Veteran
Joined
29 Jun 2014
Messages
181
I see. Jag gissar att jag ändå skulle köpa regelpocketen som komplement till den planerade äventyrspocketen. Den senare är jag rätt sugen på. Lätt opraktiskt vid spelbordet, men i övrigt ett intressant format. Det blir lite Ensamma Vargen-vibbar över det hela.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag kör bara med den. (Bra att ta med, och har några till spelarna också.)

Kommer ju då och då inte ihåg vad jag skrivit. ;)
 
Top