Nekromanti Att va först

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Från tråden om Old School Fantasy Scifi tråden får man att jag inte var pinonjär med att vägra strålvapen mitt under gryende Star wars ålder. (Det kändes tungt att ta bort). Med tanke på E08S05 av GoT släppt i måndags (spoiler):













Som fö var ett skönt avsnitt utan sadism förutom att Arya fick smäll på fingrarna med ett ridspö då hon svarade fel på frågor (asså GoT HAR dominans/SM-referenser - nuff said) så reagerade jag över att de som hjältarna dödar återuppstår som deras fiender i odött format. Ville bara säga att jag skrev det där redan för tre år sen. Hela galaxens hot och huvudkonflikt i Starchallenge fokuserar på det faktumet. Döda återuppstår och skapar mer krigare för min motsvarighet till White Walker - kaos. Geroge RR Martin - hitta på nåt eget och sluta stjäl!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Niklas73;n95301 said:
Ville bara säga att jag skrev det där redan för tre år sen. Hela galaxens hot och huvudkonflikt i Starchallenge fokuserar på det faktumet. Döda återuppstår och skapar mer krigare för min motsvarighet till White Walker - kaos. Geroge RR Martin - hitta på nåt eget och sluta stjäl!
Lichemaster till Warhammer Fantasy Roleplay, 1990. Sluta stjäla, Niklas! Och de var troligtvis inte först heller.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Tja, de odöda fanns ju med redan i den första boken (A Game of Thrones), som publicerades 1996 och enligt författaren påbörjades 1991 - så om du skrev det först för tre år sedan, så var George RR Martin före dig... :wink:
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Ameh Ameh Ameh *snyft* Vad då. Jag har ju inte läst det spelet juh. Jag som ville va först. Jag som trodde att han stulit från mig. Men jag va ändå först med Tung Övrig Laserkulspruta då det begav sig 1984. OK! Det kan varken RR eller de andra varit först på?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,021
Location
Sthlm
Det värsta var när jag hittade på ett mystiskt utomjordiskt klot som mina spelare försökte interagera med på olika sett, till slut spelade de mozart för det och det vibrerade och reagerade somehow.
Åratal senare läste jag Rymdväktaren och Nyaga och fick där var exakt samma klot med. Jag vet att mina moazart tankar kom från agent annorlunda som gick som följetång i kamratposten och en cool märklig kub i ett gammalt startrek avsnitt (kuben gjorde besättningen oresonligt arg. Typiskt bra gammal star trek)... kan inte tänka mig att Peter Nilson haft samma referenser...

--

edit: Just det, båda kloten var under marken i nån slags gruva också.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Big Marco;n95336 said:
Vi hade lasersprutor i Neotech-äventyret Avalanche från 1994. ;-)
Ja, och SW WEG hade lasersprutor från -87, men både 1987 och 1994 är senare än 1984. Och det var ju just lasersprutor. Laserkulsprutor låter ju nästan lite inovativt. Kan det kanske röra sig om kulor som när de närmar sig målet skjuter ut en laserstråle framför sig för att bränna igenom rustning?
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Helt klart en sorts automat vapen som skjuter små projektiler liknande laserpennor som skjuter laser när de kommer nära målet.

Edit: Ja, alltså det som rymdhamster skrev då.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Rymdhamster;n95334 said:
Laser-KUL-spruta? Jag försöker föreställa mig mekaniken bakom.
Don't. Det fanns i en tioårings hjärna. Och alla andra tioåringar köpte det. Minions förslag är däremot bra :)
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Svärd med hullingar. En idé jag ville ha med inte kunde försvara då de skulle fastna i varann.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Niklas73;n95354 said:
Svärd med hullingar. En idé jag ville ha med inte kunde försvara då de skulle fastna i varann.
Googla inte hullingförsedda svärd, många använde tydligen den idén trots misstanken om ihakning. :)

Jag tror att vi lever lite för sent i människans historia för att på riktigt kunna vara innovativa och hitta på helt nya grejer av föremål som är äldre än melodifestivalen.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Men man kan ju försöka, t.ex. Piskpistolen, laserbumerang och granatnunchuks! Nu ska jag googla dem.

Edit: Där ser man.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Cissi;n95363 said:
Googla inte hullingförsedda svärd, många använde tydligen den idén trots misstanken om ihakning. :)
Jag googlade precis det. Det här var en av de första bilderna jag fick upp:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Cissi;n95538 said:
Jupp, Hamstern var alltså först!
Nooooooooooo! Ni har listat ut min mörka hemlighet: min facination för hullingförsedda svärd. It's my vice!
 
Top