Nekromanti Arvvingen ((Spännings rollspel)

WinterChild

Veteran
Joined
7 Nov 2007
Messages
4
Location
Där jag bor så klart
Vår drottning har nu gått bort i sjukdom. Kvar blev ett brev som berättade om en arvvinge som befann sig någonstans i staden. Flera rådsherrar ville avvisa till att finna denna arvvinge. Men en man vid namn Vincent var imot detta.
"Detta är hennes majästets sista önskan. Vi måste finna denna avvinge till varje pris."

Brevet beskrev ett barn hon födde men lämnade bort. Det var en son. Men denna son var speciell. Så speciell att till och med onskan skulle bli rädd.

Vincent gav sig nu av ut för att finna denna pojke som nu skulle vara 15 år. Han visste vart han skulle leta. Det var inte så svårt att leta bland fattiga ställen.
"Jag vet att jag kommer finna dig men när vet jag ej"
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
En instruktion på vad spelet går ut, hur världen ser ut samt tålamod som sträcker sig längre än tio minuter skulle vara en bra start. :gremwink:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,577
En instruktion på vad spelet går ut, hur världen ser ut samt tålamod som sträcker sig längre än tio minuter skulle vara en bra start.
Nja, jag kan se det som ett självändamål att lämna det helt öppet, det kan vara inspirerande i sig. Inte tillräckligt inspirerande för att jag ska börja skriva, men ändå.
 
Top