Ars Magica Troupe Assemble!

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,609
Location
Huddinge
Jag har en kampanj jag skulle vilja spela och förhoppningsvis är jag inte ensam om det.
Se den här tråden som en intresse koll, där vi kan diskutera lite hur en sådan kampanj skulle se ut.
Inga löften, bara intresse anmälan.

Jag vill spela en Ars Magica 5th ed kampanj med troupe struktur.

För er som inte vet är Ars magica ett regeltungt spel där man spelar akademiska magiker och deras samfund (covenant) där de lever.

Troupe kampanj innebär att man under kampanjen roll spelar mer än en roll och att man turas om att vara Speledare.

Jag tänker mig en kampanj som spelas typ varannan vecka. Över internet med roll20 som hjälpverktyg.
Alla detaljer är uppe för diskussion, jag vill liksom bygga den här kampanjen med de som är med.

Så är du intresserad?
 

Frederik J. Jensen

Thoughtful Dane
Joined
16 May 2014
Messages
191
Location
Stockholm
Hey, vad cool, jag har just spelad Ars Magica online (Image from the Wizard Torn). Fantasy Grounds blev anbefalt över roll20 till Ars Magica med (community ruleset). Om man vil spela online och på engelsk, går det också att finna spelare och hoppa in i kampanjer derigenom, de är mycket snälla.

Jag är inte just nu intresserad av att delta i en kampanj (pga tid), men kanske one shots, kanske att köra en story arc, kanske att köra villain of the week, jag är jättebra på danska ;)

Vilken tribunal är du sugen på?
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,970
Location
Umeå
Möjligt lite fel tid i livet, men flaggar för intresse lite försiktigt, låter mycket intressant men lite osäker hur mycket tid som kommer finnas.

Är bekant med ars magicas andra utgåva men inget senare. Stor skillnad?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,609
Location
Huddinge
Hey, vad cool, jag har just spelad Ars Magica online (Image from the Wizard Torn). Fantasy Grounds blev anbefalt över roll20 till Ars Magica med (community ruleset). Om man vil spela online och på engelsk, går det också att finna spelare och hoppa in i kampanjer derigenom, de är mycket snälla.
Är såklart ett alternativ, även om jag föredrar att spela på svenska, jag har haft lite koll på Ars magficas officiella discord och tyvärr insett att de flesta kampanjer som söker spelare där är väldigt traditionellt uppbyggd med en klar spelledare vilket tyvärr inte är vad jag vill ha.
Blir heller inte bättre att många spelare är i andra tidszoner vilket komplicerar saker.

Jag är inte just nu intresserad av att delta i en kampanj (pga tid), men kanske one shots, kanske att köra en story arc, kanske att köra villain of the week, jag är jättebra på danska ;)
Jag ska erkänna att min förmåga att förstå Danska är så låg att om det är meningen att jag ska förstå skurken hade föredragit att han talade engelska över Danska :).

Vilken tribunal är du sugen på?
Den tribunal jag tycker känns roligast är Normandy, som har den intressantaste politiska situationen enligt mig. Men jag skulle vara öppen för de flesta, så länge det är vad resten av spelarna vill.



Möjligt lite fel tid i livet, men flaggar för intresse lite försiktigt, låter mycket intressant men lite osäker hur mycket tid som kommer finnas.

Är bekant med ars magicas andra utgåva men inget senare. Stor skillnad?
Intresset har ju inte direkt strömmat in, men jag hoppas att fler intresserade ska hitta hit. Men ditt försiktiga intresseanmälan är iallafall noterad till ifall fler modiga själar dyker upp.


jag har ingen aning om de olika utgåvorna, jag har insett att de ska vara ganska olika, men jag valde 5ed för det är nyast och känns därför lättast att få tag i.
finns borde att köpa digitalt och ladda ner om man har den moraliska läggningen.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,609
Location
Huddinge
En ickeforumit och vän till mig har hittat tråden och utryckt intresse, så vi är nu 2 + en kanske.

Om någon läser tråden och har frågor så är det bara att ställa dem.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,609
Location
Huddinge
Jag hade just en idé på att man skulle kunna spela ett samfund som ligger i Danmark som är utanför de klassiska tribunerna.

Då skulle man kunna fokusera mer på sitt eget utan att behöva blanda in storpolitik ifrån början.
 
Top