Nekromanti Arcariakarta

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Jag skulle lätt ge 200kr för en Arcariakarta i A1 av Pär Lindström. När startar den crowdfundingen. :gremwink:

Give me!
 

Clercon

Veteran
Joined
6 Feb 2013
Messages
78
Location
Skåne
Andy said:
Jag skulle lätt ge 200kr för en Arcariakarta i A1 av Pär Lindström. När startar den crowdfundingen. :gremwink:

Give me!
Vad är Arcaria för värld? Och tack för smickret.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Arfert said:
Det är den bästa spelvärlden på svenska rollspelsmarknaden. Dvs Sagas kampanjvärld. :gremwink:
Haha, håller du på att ta igen för de gånger du inte rekommenderat egna spel? :gremwink:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
DeBracy said:
Arfert said:
Det är den bästa spelvärlden på svenska rollspelsmarknaden. Dvs Sagas kampanjvärld. :gremwink:
Haha, håller du på att ta igen för de gånger du inte rekommenderat egna spel? :gremwink:
Exakt. Saga har historiskt inte fått det löööööve det förtjänar. Och jag måste bekämpa vissa missuppfattningar som florerat tidigare. Som till exempel att det är ett fjantasy-spel när det snarare ligger närmast är en mix av Game of Thrones blandat med Harn. Det är som bekant ett spel med människor och deras planer ligger i centrum. Monster och varelser är mer en backdrop. Fast det vet du ju.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Arfert said:
Exakt. Saga har historiskt inte fått det löööööve det förtjänar. Och jag måste bekämpa vissa missuppfattningar som florerat tidigare. Som till exempel att det är ett fjantasy-spel när det snarare ligger närmast är en mix av Game of Thrones blandat med Harn. Det är som bekant ett spel med människor och deras planer ligger i centrum. Monster och varelser är mer en backdrop. Fast det vet du ju.
Haha, ja mina äventyrsidéer bygger ju på arvstvister, fårstölder och tegelbruk så jag luta mig ju inte direkt så tungt emot settings fantasyelement. :gremsmile:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
själv så brukar jag ha med hjälpsamma tomtar och nån Sidhe/hagga som vakar över "sin" by. Och då och då blir en munk varulv eller så. Eller så har rollpersonerna en uppdragsgivare som är vampyr. Men lojal mot kungen. Skurken är människa.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,494
Location
En mälarö
Arfert said:
jag måste bekämpa vissa missuppfattningar som florerat tidigare. Som till exempel att det är ett fjantasy-spel när det snarare ligger närmast är en mix av Game of Thrones blandat med Harn. Det är som bekant ett spel med människor och deras planer ligger i centrum. Monster och varelser är mer en backdrop....

...själv så brukar jag ha med hjälpsamma tomtar och nån Sidhe/hagga som vakar över "sin" by. Och då och då blir en munk varulv eller så. Eller så har rollpersonerna en uppdragsgivare som är vampyr. Men lojal mot kungen. Skurken är människa.
Jag spelar uppenbarligen för lite Saga. :gremsmile:

/Anders
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Organ said:
Jag spelar uppenbarligen för lite Saga. :gremsmile:
Jag tänkte samma sak. Men sist jag gjorde det figurerade iofs en olyckligt kär jättinna en stund i början innan det blev politik av alltihop. :gremsmile:
 
Top