Nekromanti Arbetsgrupp sökes för informationsprojekt.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Hej,

Har gått och funderat över en längre tid på hur man skulle kunna sprida kunskap om vad rollspel är till folk som inte känner till det. Ett sätt att nå ut till andra som kan tänka sig vara intresserade av hobbyn är att få en ökad närvaro på konvent. Där emot kan det vara svårt att fånga upp folk på konvent som kan tänka sig att avvara 3-4 timmar till att spela ett kortare senario. Där emot är det nog inte helt omöjligt att få folk avvara 5-10 minuter av sin tid medan man förklarar vad rollspel är.

Så det jag skulle vilja starta upp någon form av informationsbord. Där man har ett par foldrar om vad rollspel är, var man kan hitta gratis rollspel osv. Min grund tanke är även att man inte ska behöva vara på plats på konventet under hela tiden, utan att man väljer att fokusera sin närvaro ett par timmar på exempelvis lördagen, säg mellan 12 och 19. På så sätt kräver det inte extremt mycket jobb för att hålla i det hela.
Min tanke är att detta kommer vara ett löst projekt som bygger på frivillighet hos oss på forumet och kanske även utan för forumet. Där man själv väljer vilka konvent man kan tänka sig att närvara på, förslagsvis konvent som hålls i närheten där man bor. Tanken är även att man inte ska behöva vara själv på konvent utan att man åker minst två.

Så i nuläget är jag ute efter en arbetsgrupp som kan tänka sig att hjälpa mig att ta fram en informationsfolder samt planera upp hur man mer i detalj ska hantera ett sånt här projekt.
Där efter när matrialet och utformningen av projektet är klart så kommer vi behöva hjälp med att få en starkare närvaro på icke rollspels fokuserade konvent.

Så är du intresserad av att delta i arbetsgruppen för projektet så skicka ett pm till mig.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Vicotnik;n203989 said:
Hej,

Så är du intresserad av att delta i arbetsgruppen för projektet så skicka ett pm till mig.
Kan man skriva i tråden också om man har frågor och vill diskutera vad det går ut på lite? Tänker att det kan vara bra om det förs lite öppen diskussion också. :)

(Jag vet att det här forumet bara går att skriva i för föreningsmedlemmar och då är ju PM bra att använda, men i övrigt?)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Cissi;n204002 said:
Kan man skriva i tråden också om man har frågor och vill diskutera vad det går ut på lite? Tänker att det kan vara bra om det förs lite öppen diskussion också. :)

(Jag vet att det här forumet bara går att skriva i för föreningsmedlemmar och då är ju PM bra att använda, men i övrigt?)
Ja det går jätte bra att ställa frågor om det hela här. Det är inte så att jag tänker ha det som något hemligt projekt och man kan ansluta sig när som. Tanken är ju trots allt att synliggöra och möjliggöra hobbyn för fler. :)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Alla möjliga "nörd" relaterade konvent. Dvs konvent där vi kan misstänka att det finns ett överlappande intresse.
Exempelvis skulle man kunna närvara på Anime-, cosplay-, datorspelskovent.
Det viktiga blir att man får vinkla matrialet efter vad för typ av konvent man tänker närvara på.

Sen märker man att intresset finns hos deltagarna arrangörerna så kanske man kan försöka ordna någon form av rollspels arr året där på.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Nix det ser inte ut som det blir någon grupp. Då ingen direkt har visat intresse för projektet.

Men jag är fortfarande intresserad av att vara med och driva ett sånt projekt. Kan även tillägga att det inte är något krav att vara ute på konvent för att delta i gruppen. Då det i sig vore ett separat projekt.
 
Top