Nekromanti Appropå leveranstider på Kickstarters...

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Killarna bakom 90-tals datorspelserien "Space Quest" från Sierra Online lanserade en Kickstarter för sitt "SpaceVenture"-datorspel i maj 2012. Den Kickstartern är fortfarande inte levererad (men den är inte heller nedlagd utan verkar vara väldigt väldigt VÄLDIGT försenad utifrån att det senast kom en update i somras).

Kan vara något att ha i bakhuvudet nästa gång man klagar på en Kickstarter som inte levererats enligt beräknad leveranstid :)
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Jag har aldrig varit förbannad på Kickstarter för förseningar, men blir ofta grinig om det är radiotystnad. Jag är ju inte glad att Legend är försenar med typ fem år, långt efter att jag hittat andra rollspel som fyller samma nisch, men jag är inte förbannad. Däremot grinig att de går månad efter månad efter månad utan uppdateringar.

Den enda gången jag blivit redigt förbannad var när jag i min enfald skulle köpa en julklapp via Kickstarter och blev "ghostad" av producenterna. Fy för den lede.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Khan;n337729 said:
Jag har aldrig varit förbannad på Kickstarter för förseningar, men blir ofta grinig om det är radiotystnad.
Jag vet inte om jag skulle beskriva mig som "grinig", men det är definitivt det jag tycker är tråkigt. En del skapare försöker glida undan med "vi fokuserar på produktionen snarare än på att skriva uppdateringar" och jag fattar ju att alla inte är lika bekväma med att skriva text som t.ex. jag är, men herregud… Är det verkligen så jobbigt att minst en gång i månaden skriva "Vi lever fortfarande, senaste månaden har vi skrivit på kapitel X, finns inte så mycket mer detaljerat att säga". Eller till och med ett "Vi har inte gjort något senaste månaden, vi väntar fortfarande på att illustratören ska bli klar".