PROMOTION Apocalypse World: Undergången kom - på fredag!

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
I morgon fredag. 10:00. Kickstarter. DU är välkommen!

Mindy snackade lite om Kickstartern nu i kväll (vid 1:09:52):
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,992
Location
Umeå
Backning naturligtvis!

Lite synd med så stor bok (fysiskt), men å andra sidan så kanske den inte slår igen sig själv när man lägger den på bordet som Apocalypse World pocketen väldigt irriterande tenderar att göra.
 

robinsuu

Veteran
Joined
22 Aug 2020
Messages
75
Backning naturligtvis!

Lite synd med så stor bok (fysiskt), men å andra sidan så kanske den inte slår igen sig själv när man lägger den på bordet som Apocalypse World pocketen väldigt irriterande tenderar att göra.
Backning här också! Instämmer. Vore schysst med en bok som är lite mer praktisk vid spel. Löses trivialt genom att skriva ut pdf:en och sätta i en pärm dock.
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Backning här också! Instämmer. Vore schysst med en bok som är lite mer praktisk vid spel. Löses trivialt genom att skriva ut pdf:en och sätta i en pärm dock.
En vinst med större format är mindre frekvent bläddrande. Våra sidor sväljer ca 2 sidor av originalet, dvs 4 orginalsidor på ett uppslag i svenska utgåvan.
Det är praktiskt. 🙂
 

robinsuu

Veteran
Joined
22 Aug 2020
Messages
75
En vinst med större format är mindre frekvent bläddrande. Våra sidor sväljer ca 2 sidor av originalet, dvs 4 orginalsidor på ett uppslag i svenska utgåvan.
Det är praktiskt. 🙂
Det var ju faktiskt ett väldigt bra argument. Jag rättar in mig i ledet och återgår till att vänta ivrigt på att alla stretch goals uppnås. De där röda sidorna vore riktigt läckra!
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Nyfiken fråga:

Delmål 6: 150kkr
Delmål 7: 180kkr
Delmål 8: 180kkr
Delmål 9: 200kkr

Borde inte delmål 7 vara 160kkr?
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Nyfiken fråga:

Delmål 6: 150kkr
Delmål 7: 180kkr
Delmål 8: 180kkr
Delmål 9: 200kkr

Borde inte delmål 7 vara 160kkr?
Skyller på Malströmmen. Eller bländande norrsken. Tack, vi fixar!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Så, Battlebabe = Harlekin? Om så, bra och oväntat! Och gör mig intresserad av resten av översättningen!
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Så, Battlebabe = Harlekin? Om så, bra och oväntat! Och gör mig intresserad av resten av översättningen!
Nope. Kommer i en update sen då vi vet att många bekanta med spelet är nyfikna, med all rätt. Harlekinen = the Skinner

Hoppas du ändå är fortsatt intresserad!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Nope. Kommer i en update sen då vi vet att många bekanta med spelet är nyfikna, med all rätt. Harlekinen = the Skinner

Hoppas du ändå är fortsatt intresserad!
Ah, ja, Skinner har ju alltid varit lite svår för mig att förstå så jag får iaf en tydligare bild av den nu!
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Ah, ja, Skinner har ju alltid varit lite svår för mig att förstå så jag får iaf en tydligare bild av den nu!
Ditt citat är ett viktigt argument för hela idén att översätta spelet. Vi hoppas göra spelet mer tillgängligt för vår hemmaplan. Alla beslut har tagits i samråd med upphovspersonerna så vi inte skapar felsyftningar.
Tack!
 

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
469
Location
Uppsala
Varför står podden Spelhyllan med på tacklistan? Har det kommit ett avsnitt om AW:UK som jag inte lyckas hitta eller är det på gång?
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Varför står podden Spelhyllan med på tacklistan? Har det kommit ett avsnitt om AW:UK som jag inte lyckas hitta eller är det på gång?
Du har rätt styrka på monokeln. Som @Khan svarade, finns planerat för etern. Fokus är dock mer AW än AW:UK.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Måste säga att jag förvirras av förkortningen. Visst låter det som en version av AW som utspelar sig på brittiska öarna?
 
Top