Varulv [Anmälan] - Varulvar på ett flygplan

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Nu är det dags! Tredje delen i krovtårte-trilogin Varulvar på ett färdmedel. Det står just nu 1 - 1 mellan varulvar och bybor. Ska ulvarna ta hem spelet? Eller ska byn få revansch för förlusten på båten? Eller ska den tredje fraktionen klonka in en seger och göra hela spelserien oavgjord?

---

Spelstart 4:e april
Jag vill ha 10 spelare anmälda innan 1:a april.


---

Om upplägget:
Det här är alltså fortsättningen på "Varulvar på ett tåg" och "Varulvar på en båt". Detta innebär att "ju mer desto bättre" och att korvtårta är det godaste som finns. Det vill säga:
  • en karta/spelplan att röra sig över
  • många, kraftfulla och dolda förmågor
  • fler fraktioner än bara varulvar och bybor
  • specialregler och hemliga mekaniker
Samtidigt är förstås målet att det ska hålla ihop och i varje fall sträva efter balans. Det jag tar med mig från föregående spel är att fraktion på utröstade spelare ska avslöjas per automatik, att dolda mekaniker och pussel behöver vara möjliga att begripa för att de ska vara kul, samt att det är störigt om spelare som röstas ut inte dör.

Helt nytt för detta spel är Vimes Fiffiga Slöjdsystem™. Flyplanet är fullt med föremål som fungerar som råvaror att slöjda* nya föremål av. Ett slöjdat föremål ger spelaren som har det nya förmågor!

Det och mycket mer (bland annat varulvar) på flygplanet alltså.

---
* Det är alltså vad som i folkmun kallas "crafting" vi pratar om här. Men eftersom jag vill att @Genesis ska vara med väljer jag att använda "slöjd" istället.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Hoppas på att hänga på vingen och sätta eld på planet John MacLane style! Hoppas jag kan slöjda ihop något galet!

Jag är på om det var otydligt.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,710
Location
Göteborg
Det är alltså vad som i folkmun kallas "crafting" vi pratar om här. Men eftersom jag vill att @Genesis ska vara med väljer jag att använda "slöjd" istället.
Ja, då kan jag ju inte säga nej. Så länge du lovar att vi är klara i god tid innan GothCon.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,710
Location
Göteborg
Är @Martin3s rösträknare såpass funktionell att man kan använda den som officiell domare? En röst som inte räknas där, räknas inte alls.

Om nu inte Martin blir ulv och mixtrar med koden. :gremeek:
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,710
Location
Göteborg
Jag tycker också att det är bra lärdomar du dragit. Mycket mekanik, och mekanik man kan klura ut, är grejer jag gillar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Är @Martin3s rösträknare såpass funktionell att man kan använda den som officiell domare? En röst som inte räknas där, räknas inte alls.

Om nu inte Martin blir ulv och mixtrar med koden. :gremeek:
@Martin3 , kan du inte förklara hur den funkar, så kan jag avgöra om vi kör på den som officiell räknare.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Den ska fungera om man på egen rad skriver ”Röst: <namn>”

Efter vårt första test är den nu stabil vad jag kan se.

Jag föreslår dock att vi går över till: ”Röst: @<namn>
Då blir det mycket lättare att inte få in röster som: Röst: Basse eller Röst: ulvvimes o dylikt.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Nu är ju inte jag med och spelar men tycker det låter bra att gå över till att rösta med @-taggning. Blir mycket tydligare visuellt (åtminstone om det inte används för annat än röstade).
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,710
Location
Göteborg
En röst till på taggröstande. Då blir man också snyggt varnad när folk börjar rösta på en.

EDIT: Däremot tycker jag inte att man ska förbjuda det för annat. Jag tycker att man ska tagga en person när man ställer frågor till hen och förväntar sig ett svar (istället för att bara prata om personen i allmänhet).
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
@Vimes kika gärna på min tråd om hur botten fungerar så kan du testa. Det fungerar med vilken tråd som helst.
Jag anser att den fungerar men är öppen för testning om ni vill testa lite olika case.

Jag vill gärna utrota ormarna på flygplanet så får ni andra ta hand om ulvarna!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Jag får det det 7 anmälda just nu. Jag skulle nog vilja ha i varje fall tre till (men gärna fler) för att sjösätta (luftsätta?) detta.
 
Top