Varulv [Anmälan] After the Heist

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
AFTER THE HEIST

1. INT. ÖVERGIVEN LAGERLOKAL
Lagerlokalen är upplyst av arbetslampor stående på golvet. Längst in i lokalen står två större bilar täckta med presenningar. Plötsligt öppnas den stora porten och en svart skåpbil rullar in. Kameran följer bilen och zoomar in på den ena sidodörren. Dörren öppnas en blandad grupp människor stiger ut. En av personerna bär en sportbag. Bagen ser välfylld ut.


CHEFEN
(upprymd)
Vilket tillslag tjejer och grabbar! Alla schejkens diamanter på ett bräde!

MASKERINGSEXPERTEN
(tänder en cigarett, ser uttråkad ut)
Jaja… Så länge mitt crew får sin andel.

LÅSEXPERTEN
(tar ett steg fram)
Och mina gubbar och gummor ska få sitt!

CHEFEN
Lugna! Alla ska få sitt. Vi fördelar bytet i våra bilar! Få se … hur blir det nu?

-*-
I After the Heist antar spelarna rollerna av ett gäng framgångsrika tjuvar efter en lyckad stöt. Bytet ska fördelas rättvist mellan de två grupperna (blå och röda gruppen). Men det är inte självklart vem som tillhör vilken grupp, eller ens hur många det är i varje grupp! Och i värsta fall finns det en polismullvad bland tjuvarna…

Det här är inte ett varulvsspel i traditionell mening! Det är ett social deduction-spel med snack och dolda roller, men inga varulvar, ingen utröstning och inga nattmord. Grunden till spelet är en prototyp jag filat på ett tag, och här tänkte jag översätta den till forumspelsformatet.

I korthet går spelet ut på att få igenom en viss fördelning av bytet, och för att göra det behöver man ha koll på (eller i varje fall gissa sig till) vilka som är med i ens lag, och vilka som inte är det.

Vill du vara med? Jag tänker starta spelet 12:e september om jag har mellan 5 och 10 spelare. Hur lång tid spelet pågår är egentligen upp till er, det finns inga naturliga deadlines eller så, men vi kan sätta ett slutdatum då det måste vara färdigt (spelar ni snabbt kan det vara över på en dag). Öppet för diskussion! Eftersom spelet egentligen är tänkt att spelas live runt ett bord med kort kommer ni som spelar behöva sköta en del administrativt själva. Jag kommer förstås vara närvarande som moderator och domare och så vidare. Hur som helst, vill du vara med så hojta till i tråden.

Regler? Jag håller på att formulera reglerna för forumformatet just nu. Men i korthet har man två val varje gång det är ens tur: 1) flytta 1-2 diamanter mellan bilarna, 2) föreslå att den nuvarande fördelningen ska användas. Om man föreslår att fördelningen ska gälla måste någon annan avslöja sin roll för att spelet inte ska avslutas (och fördelningen utvärderas mot lagens vinstvillkor!). När man avslöjar sin roll får man direkt tillgång till en förmåga knuten till rollen. Spelet avslutas automatiskt när bara en roll fortfarande är dold.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Då får jag det till fem deltagare, vilket innebär att spelet blir av. Det finns plats för fem till och jag kommer ha anmälan öppen hela vägen in i kaklet (spelstart den 12:e). Någon gång under veckan eller helgen kommer jag lägga upp reglerna här i anmälningstråden.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,570
Jippi! Nu kan jag logga in!

Efter sju sorger och åtta bedrövelser har jag nu äntligen lyckats både köpa och installera en ny telefon. Vilket slit att föra över kontakter, fixa med appar (BankId hey ho...) mm mm. Man kan tro att jag är en uråldrig stofil, jämnårig med Cro Magnon.

Men skum ulv, det är jag icke! 😤
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,570
Okej okej gott folk en liten påminnelse!

Missa inte chansen att förgylla edra liv med ett spännande spel av sk "social deduction"-art! I detta spel får vi chansen att intrigera och sluta förbund utifrån utmanande sociala situationer. Vem är din tjyvarvän och vem är en usel motståndare och kanske polis i maskeradkostym med lösmustasch och batong av frigolit?

Ni kan som klåparna här ovan slappt dra till med ett "Basse är skum jag röstar på han"...

...eller utnyttja det här spelets oerhört väl utarbetade och elegant utformade spelmekanik av Vimes och lägga pannan i djupa veck över intressanta val!

Ni gör förstås som ni vill, men observandum! Anmälningstiden går ut på måndag, så hoppa på nu medan ni har chansen!
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Okej okej gott folk en liten påminnelse!

Missa inte chansen att förgylla edra liv med ett spännande spel av sk "social deduction"-art! I detta spel får vi chansen att intrigera och sluta förbund utifrån utmanande sociala situationer. Vem är din tjyvarvän och vem är en usel motståndare och kanske polis i maskeradkostym med lösmustasch och batong av frigolit?

Ni kan som klåparna här ovan slappt dra till med ett "Basse är skum jag röstar på han"...

...eller utnyttja det här spelets oerhört väl utarbetade och elegant utformade spelmekanik av Vimes och lägga pannan i djupa veck över intressanta val!

Ni gör förstås som ni vill, men observandum! Anmälningstiden går ut på måndag, så hoppa på nu medan ni har chansen!
Snömos och ulvprat!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,570
Varför behövde inte du anmäla dig som oss andra Basse?
Stöveln har sina misstankar och nu låssas du som att spelet inte ens börjat!
Obefogad röst har du lagt också!

Röst: @Basenanji
Helt klart är jag den sexigaste ulven av alla varulvsspelare! ✌🤙
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Hallå hörrni. Jag kommer inte få färdigt det här spelet i rimlig tid tyvärr. Det är lite för mycket nu och jag behöver hyvla av några grejer för att palla. Tyvärr blir en av grejerna det här spelet. :(

Så, spelet avblåst alltså. Ber om ursäkt för det, men tackar för ert intresse. Nya tag i framtiden.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,570
Hallå hörrni. Jag kommer inte få färdigt det här spelet i rimlig tid tyvärr. Det är lite för mycket nu och jag behöver hyvla av några grejer för att palla. Tyvärr blir en av grejerna det här spelet. :(

Så, spelet avblåst alltså. Ber om ursäkt för det, men tackar för ert intresse. Nya tag i framtiden.
Tråkigt men klokt! Ibland ställer livet upp en massa saker i ens väg och då är det smart att göra det man mäktar med och vänta med allt annat!

Ta hand om dig så tar vi det här när läget tillåter! 🙂

/B-man
 
Top