Nekromanti Angående Gotham City-tråden

Gordeg

Hero
Joined
22 Jul 2004
Messages
1,796
Location
Västervik
Jag tycker att tråden med Risings play by forum är riktigt lyckad. Men den börjar bli väldigt stor nu och ett par av deltagarna har nämnt att de har problem med att läsa den. Därför ställer jag en fråga till er som deltar i spelet:
Vill ni att jag delar upp speltråden i en tråd per omgång/"timme"?
Om ni tycker att det funkar bra som det är gör jag ingenting. Eller har någon ett tredje alternativ?

Gordeg
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag tycker det vore en bra idee, det ger även folk som följer det en bättre över blick.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,450
Location
Köping
Låter funkis. Jag kör platt visning med 99 inlägg per sida och det funkar hyggligt, men att kunna se en hel "timme" platt utan att det tar evigheter att uppdatera sidan vore ju praktiskt.

/Hällzon - iofs död
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,536
Location
Rissne
Tja, jag är osäker. Nuvarande ger viss känsla för kontinuitet (platt visning, 30 per sida) och man kan läsa av tidslinjen i sin helhet.

Däremot låter det som en bättre struktur, det där.

Jag röstar för.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,575
Tja, jag är osäker. Nuvarande ger viss känsla för kontinuitet (platt visning, 30 per sida) och man kan läsa av tidslinjen i sin helhet.
Bortsett från att 'Visa alla' i platt visning inte funkar med så många. Väldigt irriterande för oss som inte följer tråden och bara vill markera allt som läst.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,536
Location
Rissne
Bortsett från att 'Visa alla' i platt visning inte funkar med så många.
Det är, som jag skrivit tidigare, därför man inte kör "visa alla".

//Krank, som kör 30 i alla trådar överallt
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Visa alla använder man på trådar man inte är direkt intresserad av att läsa innehållet utan bara vill markera alla inlägg i tråden som lästa. Det fungerar tyvärr inte på den här stora tråden vilket jag tycker är (ursäkta mitt språkbruk) fördjävligt.

/Seinet Wintermute - Fyller år idag
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Att markera inlägg som lästa är helt mofo. Enbart n00bs surfar på det viset. Vad man gör är att sitta på "Visa senaste inlägg" så att man ser alla inlägg som skrivs, och så håller man bara reda på vilket inlägg det var man läste senast. Då kan man hänga med i alla inlägg som skrivs på hela forumet utan att behöva navigera sig mellan de olika kategorierna. Det är så alla proffs besöker sidan.

Och Varulvsspelet bara måste spelas i platt visning, om man ska göra något som helst anspråk på att hitta de viktiga ledtrådarna. Hur skall man annars kunna på ett enkelt sätt se i vilken ordning röster har kommit; vem som följde vem i de olika bandvagnarna, osv?

Däremot använder man inte "visa alla" utan man navigerar sig fram mellan de olika sidorna i listan, för ett snabbt och överskådligt alternativ.

/Rising
tipsar.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,575
Däremot använder man inte "visa alla" utan man navigerar sig fram mellan de olika sidorna i listan, för ett snabbt och överskådligt alternativ.
Ärligt talat, med tanke på hur snabba linor de flesta har idag, hur viktigt är det att det är snabbare att bara visa 30 åt gången?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Prova att surfa här kring strax efter midnatt så får du se. Jag får typ alltid upp database error när jag försöker lista för många poster eller göra sökningar.
 

Gordeg

Hero
Joined
22 Jul 2004
Messages
1,796
Location
Västervik
Och ifall någon undrar:

För de som eventuellt oroas:
Det står i alla Gothamtrådstarter utom den första att inlägget är ändrat av mig. Det enda jag gjorde, förutom flytten, var att ändra i rubriken så att trådarna heter något som börjar med "Gotham City". Jag tror det blir lättare för utomstående att identifiera dem då.
Så jag har inte manipulerat spelet på något sätt.

Gordeg
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tackar Gordeg !
Känns som det är lite mer överskådligt nu ja. Var ju ett sammelsurioum av svar där & lite svårtläst..
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,569
Jättebra!

Äntligen!

Underbart- nu kan man kolla "timme för timme" och det behövs, för den här gången är det svårare än nånsin att förstå sig på vem som är vem.

Tack!

/Basenanji
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: Buuuuu!

Äh.. frågar du snäll så kanske han klistrat ihop den när den är klar. :gremtongue:
 
Top