Anatman & Co. – Framsidor!

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,709
Location
Göteborg
Jag har äntligen satt igång med att göra klart det sista som krävs för att kunna släppa Anatman. En av de saker som redan var klart var framsidan på spelet. Vad som inte var klart var dock framsidan på namnkortleken som följer med. Efter att ha gjort den tyckte jag att det var så kul att sitta med Photoshop att jag även gjorde framsidor till de två andra spelen som jag i mina vilda feberdrömmar föreställer mig att jag kommer att göra klart. Totalt är det alltså en trilogi: Anatman, Samsara och Brahman, plus den tillhörande namnkortleken. Eftersom jag blivit nöjd med resultaten gör jag en tråd för att visa upp mina bilder, men för att ge detta skrytbeteende en lite mer jantevänlig fernissa så tänker jag också fråga lite om vilka associationer dessa bilder ger, tillsammans med spelens titlar. Vad skulle ni tro att de här spelen handlar om, och vad ger bilderna för sorts associationer rent generellt?

Åh, och en annan fråga: Hur borde jag göra med namn-leken? Alla dessa kommer alltså att vara sådana där kartonglådor till en kortlek, inklusive namn-leken. Jag kan inte bestämma mig om det borde stå "Namn" (som det gör nedan), "Namnlek", en till sanskrit-term ("namen" är nog kognaten till "namn", men det både ser ut som "namn" felstavat och liknar "anatman". "Ahvayah" verkar vara en vanlig sanskrit-term för "namn") eller om den leken inte borde heta något alls (vilket ju blir lite kul, eftersom leken som handlar om namn då inte har något namn).

Nå, här är i alla fall bilderna:

huvudet i molnen-2@0,25x.jpg

Framsida2-2@0,25x.jpg

framsida-2@0,25x.jpg

Namnlek framsida-2@0,25x.png
 
Last edited:

Kungfetti

Veteran
Joined
14 Nov 2012
Messages
118
Location
Höganäs
Jag tycker den ska heta "Ahvayah" för helhetens skull.

Väldigt snygga kort annars, även om jag saknar enkelheten hos prototyperna med gul baksida (tror jag?).
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,709
Location
Göteborg
Jag tycker den ska heta "Ahvayah" för helhetens skull.
Ja, jag tror jag håller med. Blir snyggast. Jag behöver göra en sista uppdatering och beställa prototyper, men jag har redan gjort två prototypbeställningar och inte fått den första än, så jag ska nog vänta på den.


Väldigt snygga kort annars, även om jag saknar enkelheten hos prototyperna med gul baksida (tror jag?).
Korten är fortfarande relativt enkla; det här blir bilderna på lådorna de kommer i.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,453
Location
Helsingborg
Nitpick och jag vet att sådant här är skitsvårt att göra, men de lysande ögonen på Brahman ser inte bra ut. Effekten ser inklippt ut, då huden runt ögonen inte släpper igenom något ljus och ögonfransarna borde lysas upp. Jag vet inte om jag har någonsin sett lysande ögon bra gjort. Ta hur dumt det ser ut med Lord Raiden i senaste Mortal Kombat-filmen, exempelvis.

En annan grej är väl att mönstret på Samsaras panna borde följa pannans form och inte bara vara en platt bild som lagts ovanpå en annan bild som har struktur i sig (pannan).

Annars tycker jag det ser råläckert ut.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,709
Location
Göteborg
Toppenfeedback, @Rickard! Du har heöt rätt i märlet i pannan. Lite slarvigt gjort av mig. När det gäller ögonen vill jag egentligen inte att de ska vara lysande. Borde kanske ta bort glöden helt. De ska mer vara tomma, som hål rakt in i den vita bakgrunden. Det ska representera en AI, och om ögonen är fönstret till själen och en AI inte har en själ …
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,453
Location
Helsingborg
Borde kanske ta bort glöden helt. De ska mer vara tomma, som hål rakt in i den vita bakgrunden. Det ska representera en AI, och om ögonen är fönstret till själen och en AI inte har en själ …
Några snabba tankar i så fall.

Testa bara vitt i ögonen.
Testa bara svart i ögonen.
Testa kretsar mot svart bakgrund.
Testa kretskort (kraftigt nedmörkad och gråskala).
 
Top