Nekromanti "An unexpected error was returned: 'Prenumerationer'"

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Jag får popup-meddelandet "An unexpected error was returned: 'Prenumerationer'" när jag postar. Så jag vet inte riktigt om inlägget postats (måste alltid dubbelkolla). Ganska störande. Kan nån fixa?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Kort svar: nej.

Längre svar: det är skitirriterande men inte en showstopper. Och teknikerna lägger hellre tiden på att migrera till en plattform som inte har den buggen, än att felsöka en bugg i en plattform som vi ändå ska lämna bakom oss.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Gammal problem: https://www.rollspel.nu/threads/624... Lär väl bita mig i röven när som helst nu =)
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
859
Location
Norrbotten
Necross;n155897 said:
Jag får popup-meddelandet "An unexpected error was returned: 'Prenumerationer'" när jag postar. Så jag vet inte riktigt om inlägget postats (måste alltid dubbelkolla). Ganska störande. Kan nån fixa?

Råkar ut för detta ibland jag med. Men än så länga har det visat sig att det blivit postat i alla fall. Men man blir ju osäker och det slutar med att jag kopierar det jag skrivit för säkerhets skull. Kollar om det blivit postat vilket det faktiskt blivit varenda gång trotts detta fel meddelande
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
859
Location
Norrbotten
Krille;n155913 said:
Dessutom: kolla in tråden Hur man överlever vB5. Där finns en massa tips om hur man står ut med plattformen och går runt en massa problem med den.

Annars har jag upptäckt att en blandning av smärtstillande, antidepresiva och en rejäl dos whisky kan linda smärtan. och om det inte hjälper så en timma i fosterställning under bordet och masa högljudda kvidanden kan ta udden av det
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Inlägget blir nästan alltid publicerat ändå, men en gång skrev jag ett inlägg som inte blev det. Det var synd, för det var ett bra inlägg. Med eleganta, nyanserade men träffsäkra formuleringar förklarade det både det materiella och det andliga. Det gick bortom det ordinära språket och upprättade en sann kontakt, en utsträckt hand, mellan min tanke och läsaren. I texten fanns både mikrokosmos och makrokosmos, både min själ och den objektiva verkligheten. Jag grät av rörelse och mina salta tårar bildade havet där livet uppstod. Inför texten gavs existensen innebörd och syfte och för ett ögonblick stod världen och det verkliga i skarp kontrast till det icke-existerande, likt när solen faller på en skuggig plats. För ett ögonblick fanns den där: sanningen. Blottlagd och självklar.

Sedan:"An unexpected error was returned: 'Prenumerationer'"
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
859
Location
Norrbotten
Vimes;n155929 said:
Inlägget blir nästan alltid publicerat ändå, men en gång skrev jag ett inlägg som inte blev det. Det var synd, för det var ett bra inlägg. Med eleganta, nyanserade men träffsäkra formuleringar förklarade det både det materiella och det andliga. Det gick bortom det ordinära språket och upprättade en sann kontakt, en utsträckt hand, mellan min tanke och läsaren. I texten fanns både mikrokosmos och makrokosmos, både min själ och den objektiva verkligheten. Jag grät av rörelse och mina salta tårar bildade havet där livet uppstod. Inför texten gavs existensen innebörd och syfte och för ett ögonblick stod världen och det verkliga i skarp kontrast till det icke-existerande, likt när solen faller på en skuggig plats. För ett ögonblick fanns den där: sanningen. Blottlagd och självklar.

Sedan:"An unexpected error was returned: 'Prenumerationer'"

exakt så är det för mig med. när jag skrivit ett magnifikt inlägg så blir det inte postat. medan mina mediokra inlägg alltid blir postade :)
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Reddokk Fheg;n155939 said:
exakt så är det för mig med. när jag skrivit ett magnifikt inlägg så blir det inte postat. medan mina mediokra inlägg alltid blir postade :)
det är inte en bug, det är en feature. :)
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Jag har alldeles motsatt problem - jag skriver bara magnifika inlägg, men när det stundtals ser ut som jag skrivit något mediokert, beror det på en annan (odokumenterad) bug som tar objektivt sämre inlägg skrivna av andra forumiter och postar i mitt namn.

Mycket störande!

:)
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
859
Location
Norrbotten
Sapient;n155959 said:
Jag har alldeles motsatt problem - jag skriver bara magnifika inlägg, men när det stundtals ser ut som jag skrivit något mediokert, beror det på en annan (odokumenterad) bug som tar objektivt sämre inlägg skrivna av andra forumiter och postar i mitt namn.

Mycket störande!

:)

Men var hamnar de magnifika inläggen då? Jag menar de har ju uppenbarligen aldrig dykt Upp någonstans här på forumet

Hade jag tänkt fråga men kom på att det kanske skulle vara oartigt eller dålig forum etik. så jag kommer nog nog inte att fråga detta :)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Reddokk Fheg;n156037 said:
Men var hamnar de magnifika inläggen då? Jag menar de har ju uppenbarligen aldrig dykt Upp någonstans här på forumet
Inläggsätaren. En skum varelse som lever på färska pretentiösa ascii-tecken.

 

Attachments

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,610
Location
Huddinge
Mina bra inlägg blir inte postade, men sedan ser jag hur de stora forumiterna postar nästan exakt samma inlägg

Nu är jag inte paranoid men lite jävla misstänksamt är det
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
859
Location
Norrbotten
Lukas;n156049 said:
Nu är jag inte paranoid men lite jävla misstänksamt är det
Detta är väl att vara paranoid? när man är misstänksam. Tror att det pågår en komplott mot en och så vidare. Men om man VET att folk är ute mot en så är det väl inte att vara paranoid?

Som jag tex. Jag tror inte att alla är emot mig. jag VET att så är fallet och sålunda är jag väl inte paranoid?
 
Top