Nekromanti Aliens + Starship Troopers?

Shaggy

Swordsman
Joined
19 Sep 2001
Messages
619
Location
Linköping
Jag har vissa fungeringar på att spela Neotech i rymdmiljö och då mer åt det "realistiska" hållet, d v s Alien/Aliens med inslag av Starship Troopers, snarare än Star Wars/Star Trek och liknande. Problemet är att hitta en bra spelvärld. Förslag?

(Inga Word-dokument, tack.)
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Star Drive Campaign Book

Star Drive kan kanske vara svår att hitta men utgör mycket av den värld vi ha till vår FSS-kampanj och rekommenderas.

Ett annat alternativ är Spacemaster Privateers.

Beror lite på hur stor spelvärld du vill ha. Skall det vara flera solsystem eller bara ett. Varför inte sätta ihop mycket själv. Ta företagen från N2 och flytta in i framtiden några hundra år. Skriv en egen historieutveckling och kör på...
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,894
Location
Nordnordost
2300AD från GDW har en mycket genomarbetad och "realistisk" spelvärld. Regelsystemet är helt åt skogen, men om du tänker använda NeoRegler så löser det ju sig.
 

Shaggy

Swordsman
Joined
19 Sep 2001
Messages
619
Location
Linköping
Tackar...

Tack för svaren. Jag antar att enighet hade varit för mycket att hoppas på. :gremsmile:

Flesta solsystem (som i de angivna filmerna) är förstås att föredra men det viktigaste är väl en vettig, detaljerad och genomarbetad värld. Om ni kunde beskriva dem med ett par meningar vore jag ännu mer tacksam. Hur är t ex stämningen i spelvärlden? Vad har en typisk rollperson för sysselsättning?

Hade jag tyckt att jag hade haft tid att sätta ihop en egen värld hade jag inte frågat. Då hade jag kunnat få det precis som jag ville ha. Det kan en färdigt produkt knappast tävla med...
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Wizards

www.wizards.com

Du kan hitta en del om Star Drive där. Tyvärr så stoppade Wizards spelet till förmån för Star Wars. Något som säkert inte gillades av många. Ungefär lika roligt som att finna att Farscape gick i graven.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,415
Re: Feeling Numb Today [ot]

Som ett Simpsons-avsnitt. Homer har gått upp massor i vikt för att få jobba hemma. Men när han ska ringa ett telefonsamtal så kan han inte slå numret för att han har för tjocka fingrar... :gremlaugh:
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Re: Feeling Numb Today [ot]

Något i den stilen men idag sitter jag hemma med dunkande huvudvärk och feber samt en näsa som flödar över...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,415
Re: Feeling Numb Today [ot]

Stackare! Alla verkar vara sjuka idag. Jag är. Några av mina kompisar är... Det är väl den årstiden. :gremsmile:

Krya på dig!
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,448
Location
Stockholm
Aliens?

Ja, jag menar att du kanske ska köpa Aliens the RPG för att få världen... det kanske är lite vad du är ute efter?

MVH

Magnus
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Wizards

Hmm... som jag förstått saken så lade WOTC ner Alternity för att de helt enkelt inte tjänade pengar på det. Jag kommer ihåg att Jim Butler nämnde något om att Alternity totalt hade visat upp sex-siffriga förlustsiffror (antagligen inklusive deras del av fasta kostnader, men ändå).
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Re: Wizards

Vilket inte gör spelet mindre bra.

En bättre "Campaignsetting" än Star Drive får man nog leta efter. Det är synd att Wizards inte har överfört Star Drive till D20-systemet och publicerat mer material.
 

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
Världen från Aliens filmerna är väl bra? Lagom skitig och realistisk. För inspiration, läs även "The Gap Series" av Stephen Donaldson. Första boken heter "The Real Story".
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Wizards

Jo, Star*Drive är en höjdarvärld (trivia: baren The Corner som omnämns i The Lighthouse skapades på Alternity-mailinglistan). För övrigt har nyligen de flesta prylar som skrevs till Alternity släppts som ESDer på www.svgames.com (kräver internationellt gångbart kredit/betalkort, hygglig uppkoppling rekommenderas) för fem bucks stycket. Jag skulle dock inte rekommendera att man köper Black Starfall eller Red Starrise därifrån, eftersom de kan laddas ner gratis från http://www.wizards.com/alternity/downloads.asp i stället
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Trinity.

Det har det du söker. Det är dock nedlagt av White Wolf, men det är bra och har en utsökt världsbeskrivning med flera planetsystem och gosiga aliens.
 
Top