NYHET Alien RPG och Forbidden Lands på Foundry VTT

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Jag längtar lite till detta är en officiell modul. Fast den officiella kommer att vara på engelska.

Startsida Symbaroum SV.JPG
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,992
Location
Umeå
Vad jag har förstått av diskussionerna på DIscord är den mekaniken tyvärr inte helt löst, men de arbetar på den.
Som jag förstod det när jag kollade någon Youtube video om Forbidden Lands-modulen så verkar det köras en tärningslösning istället. Men det låter ju bra att de kollar på att göra en med kort istället.

Har någon testat den? Fungerar den bra? Jag tycker det ser bra ut, men det blir ganska dyrt med både Foundry och modulerna (50$ + 98kr +58kr (på rea)). Är det värt pengarna om man inte är intresserad av att köra med miniatyrer?
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Jag har varken spelat eller spellett Forbidden Lands virtuellt, bara Call of Cthulhu Sverige. Men jag köpte den officiella modulen av nyfikenhet och har lekt runt med den. Mycket välgjord, innehåller allt man kan önska sig och samlar informationen på ett prydligt sätt. En nackdel för mig är att den bara finns på engelska, inte för att engelskan på något sätt är ett problem utan för att jag föredrar att spela på svenska. Men har man bara tiden och orken är det tämligen enkelt att lägga in svenska texter t.ex. på färdigheter och talanger. Det har jag gjort till Symbaroum. Även om man inte kör med battle maps och miniatyrer är det bekvämt att ha alla SLP, monster och liknande tillgängligt i spelplattformen. Jag tycker definitivt att modulen är prisvärd, i synnerhet så länge de erbjuder den till nedsatt pris.

Jag har spelat mycket på Roll20, i synnerhet under pandemin, men bytte till Foundry VTT kring årsskiftet. Det har jag inte ångrat för en sekund. Tyvärr tillkommer moms på priset men det är ändå värt det. Både jag och min sambo använder samma licens, vilket är fullt tillåtet om man bara spelar ett spel åt gången och om man som vi är spelare i varandras kampanjer. Hon förbereder ett äventyr i den fantastiskt fina KH/HT-modulen och ska så småningom spelleda Alien RPG. Jag speleder som sagt Call of Cthulhu (helt på svenska) och hoppas kunna återuppväcka Symbaroum vad det lider. Jag tycker det är toppen att det är en livstidslicens för att slippa att det tickar iväg pengar även när man inte har tid att använda plattformen. Men bäst ändå är att det finns en community kring Foundry VTT som är helt makalös och som utvecklar nya funktioner i rasande takt. Kommer man på någon funktion eller modul man vill ha, är det nästintill garanterat att någon har utvecklat den redan. Jag har till och med fått saker gjorda enbart för att jag bett om dem (och för att utvecklaren uppenbarligen tyckte det var en god idé).
 
Top