Alien RPG - Colonies of the middle heavens

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
775
Härligt! Alien är verkligen i behov av mer världsbygge! Kul att man lånar fritt också (ex graboids från Tremors). Även kul med många krokar i materialet med fokus på sociala/polisiära utredningar, får en att tänka att det också kan funka för crossovers till FLs framtida Bladerunner-spel.

Märks på den höga kvaliteten att både Thomas och Christian från FL är inblandade, även om det är lite underligt att de valde att göra det som ett fan-material när det har så starka kopplingar till förlaget. Kan det vara på grund av rättighetsfrågor?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,000
Location
Ereb Altor
Märks på den höga kvaliteten att både Thomas och Christian från FL är inblandade, även om det är lite underligt att de valde att göra det som ett fan-material när det har så starka kopplingar till förlaget. Kan det vara på grund av rättighetsfrågor?
Inte säkert att de är med mer än som upphovsmän till regler resp. grafisk design.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,406
Location
Maastricht
Stefan Isberg said:
Today is the day when we release "The Colony Source Book, nr 1" for all Alien RPG fans!

It's an early X-mas present
🎁
from us to the whole community. Completely for FREE!
I would foremost like to thank two people who helped me finish this book and make it a lot cooler. You guys gave me energy and therefore we managed to finish the book a lot quicker than I planned. So, a huge thanks to "Andrew Roberts" & "Peter DeRosa". Your contributions were very valuable and great!

I really hope all of you Alien fans will like the book and have great use of it in your own Alien RPG adventures.
Please tell me what you think of the book here in the chat, and I will take your feedback to the next Alien project...

Here is the download link: https://bit.ly/AlienRPGColonySourceBook1

Have great fun,
/Stefan Isberg
Taget från https://www.facebook.com/groups/alienrpg.frialigan
Tomas nämns inte som du kan se, men @TomasFriaLigan hänger ju här och kan kanske själv svara hurvida han varit involverad.
Vad jag förstår det har enbart tre personer gjort allt arbete. Det är iaf så jag förstår Stefan Isbergs post på fb.
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
775

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,001
Nu har jag nog missat något i min Svenska rollspelshistoria.
Jag trodde FL skapades när Järnringen hade meningsskiljaktigheter inom sina fyra väggar där den delen av Järnringen bildade FL?
Det är nog bäst att genast släcka den idén för att inte skapa missförstånd. Fria Ligan var* Järnringens fans!

*) och är
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,406
Location
Maastricht
Eh, om de inte är inblandade eller har godkänt etc blir det lite tveksamt tycker jag…
men snygg och användbar är produkten i sig.

EDIT; nu är texten ändrad. Bra!
Där ser man! Men ja, det är lite lurigt att försöka få det att se officiellt ut och använda ISBN och loggor mm.
Hoppas killen som gjort hästjobbet inte tappar lusten över en sådan sak bara utan att han tar in all positiv feedback istället.
 

Mentorian

Veteran
Joined
9 Dec 2021
Messages
2
Hejsan alla

Jag måste nog förtydliga lite saker. Jag gjorde modulen "Colonies of the Middle Heavens" för att den skulle se så "officiell" ut som möjligt för min egen del. Men, jag gick nog lite väl långt, så jag gjorde en ny version där jag tog bort allt. Det blev en hel del missförstånd, att det var något slags officiellt material från Fria ligan, viket det inte är. Jag hade inte räknat med att den skulle bli så populär och nerladdad tusentals gånger... Jag släppt den endast i "stängda" Alien forums, men den läckte ut på många andra ställen, lol.

Kul att ni gillade den :)
 
Top