Söker spelgrupp Advanced Civ

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,970
Location
Umeå
Upptäckte precis (Civ), online version av Advanced Civilization. Har i mitt liv bara spelat grundspelet och vill minnas att vi aldrig någonsin spelade klart det. Så nu lite taggad av denna möjlighet igen att spela det asynkront! Men, det är ju alltid roligare att spela med folk en ialf vet om via ett forumnamn någon annan stans från, så innan jag ramlar in i ett slumpat spel med andra hivar jag ut frågan här:

Hur många här skulle vara taggade att med ett drag per dag - vecka, lite beroende på hur snabba vi är, spela Advanced Civilization? Åtta spelare är väl ett bra riktmärke! Men ser hur många vi blir så sparkar vi väl iväg om vi kommer upp i någon kritisk massa, men åtta är max. Om så registrera er här ( https://civ.rol-play.com/ ) så startar vi upp något! Ingen aning hur interfacet fungerar och tusen år sedan jag spelade vanliga icke adv. civ. så räknar med att gå under tidigt och brutalt.

@entomophobiac har redan paxat en plats.
 
Last edited:

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
477
Location
Uppsala
Spelade vanliga Civilization en hel del i ungdomen. Vi brukade börja spela på eftermiddagen efter skolan och var klara någon gång framåt morgonkvisten. Jag är gärna med!
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,970
Location
Umeå
Kool! Droppa era namn här eller i pm när ni registrerat er så förbereder jag för att starta en match. En sak vi kan fundera på är väl om vi ska starta en discordserver för handel och allmänt bordsprat (vet ej hur webblösningen hanterar handel alls men spontant känns ju en parallell chatlösning rätt rolig att ha till!)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,679
Location
Stockholm
...jag ska fronta med att det var länge sedan jag spelade brädspelet utan "advanced" och att jag säkerligen kommer att vara ganska kass 😅
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,970
Location
Umeå
...jag ska fronta med att det var länge sedan jag spelade brädspelet utan "advanced" och att jag säkerligen kommer att vara ganska kass 😅
Precis där jag är också, jag ser det mer som roligt att spela och förväntar mig inte alls att kunna vinna.

Ska väl också slänga in att jag inte spelat på den webblösningen och vet inte hur bra den egentligen är, men oavsett! Peppad och kul att vi blir ett gäng!

Tänker jag håller det öppet för fler tills alla registrerat sig och skickat över sina användarnamn till mig, då startar jag spel. Startade även en discordserver för allmänt bordsprat och regelsnack osv. Skickat inbjudan till den lite senare.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,970
Location
Umeå
Sex personer nu, vi stoppar anmälan där och ser om ett par andra intressenter tackar ja. Får se om vi kanske uppdaterar lite här eller i en spelrapport med lite skärmdumpar och hur illa det går när farsoterna och annat börjar skörda sina offer...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Om det blir en plats över är jag inte helt osugen (har spelat exakt ⅜ parti Civ (utan att minnas om det var Advanced eller inte), i värsta fall kan jag ställa till jävelskap för @RasmusL och @Lukas).
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,970
Location
Umeå
Om det blir en plats över är jag inte helt osugen (har spelat exakt ⅜ parti Civ (utan att minnas om det var Advanced eller inte), i värsta fall kan jag ställa till jävelskap för @RasmusL och @Lukas).
Tyvärr måste en vara en betalande medlem för att få spela på kartor för mer än 8, och nu fullt tyvärr. Men hoppar någon av och vi startar om står du överst på listan!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Tyvärr måste en vara en betalande medlem för att få spela på kartor för mer än 8, och nu fullt tyvärr. Men hoppar någon av och vi startar om står du överst på listan!
Då vet jag!
 
Top