SÄLJES 6 kg rollspel - Deadlands

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
Howdy partner!

När jag tänker Deadlands tänker på jag Brisco Country Jr, Jonah Hex, Dead Man och Wild, Wild West. Spaghettivästern med köttfärssås!

När inbördeskriget härjade besteg indianshamanen Raven ett berg med hopp om att stoppa de vita männens intåg. Efter tre dagars fastande och hymn öppnade han upp en reva till astralplanet. Fåfänga. Okunskap. De onda andarna slet sig från hans grepp och spred sig över vad vi idag skulle ha kallat USA och påbörjade en ny historielinje. De döda soldaterna reste sig på slagfälten, ett nytt sorts kol upptäcktes som påskyndade teknologiutvecklingen ett sekel och Kalifornia sänktes ned i havet. Andarna besatte material och skapade varelser ur mardrömmar för att kunna slicka i sig mänsklighetens skräck. Man kan idag se spår av dessa i förvridna områden - de döda landskapen.

---

Sitter och packar upp spel och snubblar ett spel jag inte sett på länge. Jag spelade det när jag var ung och dum och köpte på mig saker utan att veta om jag skulle använda det. Vissa av böckerna har jag inte ens bläddrat i. Varje bok kostade mig runt 400 och det är dussinet av dem och det har banne mig allt man kan tänkas spela. Jag tänker mig 1600 inklusive frakt för hela bunten och då slänger jag även med The Great Railwars: Miniatures Battle Game med grundmålade figurer.
  • Deadlands: The Weird West Roleplaying Game (1ED) - grundbok
  • The Quick & The Dead - extra regler och världsinformation - innehåller även svart magi
  • Spelledarskärm med introäventyr - äventyrshäftet är slitet utifrån att blivit använd en gång
  • Marshal Log - för spelledaranteckningar
  • Smith & Robards - katalog för att beställa teknologi från galna vetenskapsmän
  • Hucksters & Hexes - magibok, där man kastar magi via pokerhand
  • Ghost Dancers - indianbok med världsinformation och shamanism
  • The Book of the Dead - spela odöda
  • Fire and Brimstone - naturligtvis finns det präster som kan magi
  • Law Dogs: lag och brott, mer vapen och hexslinging - pistolmagi
  • Lone Stars: The Texas Rangers - spela en av lagens män
  • Rascals, Varmints & Critters - monsterbok
  • The Great Weird North - Kanada och Alaska
  • City of Gloom: otroligt ball världsbok om Salt Lake City
Jag säljer allting för 1600, inklusive frakt. I princip alla böcker innehåller ett äventyr också och det finns även 24 sidor utskrivna besvärjelser som jag dammsugit från nätet.

deadlands.jpg
 

Attachments

Last edited:
Top