40k one shot krönika

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
De var nya värnpliktiga i kejsargardet, de var i en skyttegrav, de blev anfallna av Necrons, många dog, några blev orättvist avrättade av den politiska officeraren, de fick inte utrustningen de behövde, några blev sknnessjuka, en blev dekorerad för tapperhet men sedan korrumperad av den utomjordiska fienden, de mördade barn som var på fel plats vid fel tid, två blev befordrade, Astartes supersoldater valde att göra något viktigare än att hjälpa dem, de rusade tillsammans med tusentals andra en necron monolith med bajonetter, där började de slåss med en necron herre, de dödade den mot alla odds och de få överlevande skickades otackade till ett annat slagfält för att kämpa mot tyranids.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,608
Location
Uppsala
Hope is heresy! Känns jefligt träffande. Undrar hur det skulle kännas i något längre än en one-shot? Har alltid känt att det karikatyrdesperata och överdrivna lockar, men när jag läst äventyren till Only War känns det som ett dussinspel om att panga aliens. Det du gjort låter mer intressant--men skulle det vara roligt i längden?

Jag föreställer mig att one-shot är perfekt. :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
Jag tror formatet man vill ha antingen är one-shot eller att det här är första sessionen. Så överlevarna från massakern vid fronten är spelarkaraktärerna i resten av kampanjen.

Den här spelstilen är lite som Paranoia, det är riktigt roligt i några timmar. Men man vill inte spela en kampanj av det!
 
Top