Nekromanti 1667 ord om dagen

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Så, planerar någon att göra skriva en roman i november grejen i år? :)
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Jag hade gärna gjort det men det känns inte som att tiden kommer att räcka. När jag deltog 2014 tillbringade jag mycket tid på bussen och kunde skriva massor då.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Vilken grej är det?

Inte för att jag orkar, jag skriver 4500 tecken om dagen på min arbetstid. Och skriver på min roman en kvart varje morgon. Och skriver på min kampanj en kvart varje kväll. Och skriver på det här forumet ibland. Och skriver inte på något av alla mina rollspel. Om det fanns mer tid kunde jag skriva mer, kanske.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Nej. Jag borde istället skriva klart Världsrymdens vagabonder, plus att jag borde skriva till den kampanj vi spelar i det. Jag borde även skriva klart Blod och bly, samt ett par-tre halvfärdiga äventyr som finns till det. Så mycket skrivande, så lite tid, men det blir några rader då och då i alla fall.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Skarpskytten;n334289 said:
Vilken grej är det?

Inte för att jag orkar, jag skriver 4500 tecken om dagen på min arbetstid. Och skriver på min roman en kvart varje morgon. Och skriver på min kampanj en kvart varje kväll. Och skriver på det här forumet ibland. Och skriver inte på något av alla mina rollspel. Om det fanns mer tid kunde jag skriva mer, kanske.
Björn han före mig med svaret. Det är en grej varje år där folk försöker skiva 50k ord på en roman på en månad.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
God45;n334292 said:
Det är en grej varje år där folk försöker skiva 50k ord på en roman på en månad.
Alltså 1667 ord om dagen är ett ganska häftigt tempo. Fixar du/ni det?

I vilket fall, jag skriver min bok efter "snowflake"-metoden och får inte skriva ett ord brödtext innan snöflinga 1-9 är klara. Just nu är jag nästan klar med 8:an och har kommit en bit på 9:an, så jag kanska kan hoppa in nästa år eller så - då ska jag börja skriva text.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Skarpskytten;n334294 said:
Alltså 1667 ord om dagen är ett ganska häftigt tempo. Fixar du/ni det?

I vilket fall, jag skriver min bok efter "snowflake"-metoden och får inte skriva ett ord brödtext innan snöflinga 1-9 är klara. Just nu är jag nästan klar med 8:an och har kommit en bit på 9:an, så jag kanska kan hoppa in nästa år eller så - då ska jag börja skriva text.
Jag kan hålla den takten och har gjort det förr... Frågan är om jag orkar göra det i en hel månad.

På Ixion skrev jag 14000 ord på en natt driven av koffein och brittiska deckare på TV:n i bakgrunden. Men då är jag ändå en lättviktare i mängd ord per timme.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Har gjort ett par tappra försök, men tror aldrig jag kommit över 10k. Dock skrev jag dessa 10k första dagen. Men det är verkligen det som är kruxet: att bli KLAR och inte tappa tempot.

Har inte bestämt mig i år. Borde kunna skriva på tåget till/från jobbet egentligen.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,542
Location
Umeå
Matolo;n334356 said:
Mitt problem är att texten tillväxer linjärt men raderas exponentiellt.
Det betyder bara att du får vänta med att radera tills månaden är över. Skriv 50k ord, och det som du normalt skulle radera markerar du bara. Efter månadens slut kan du radera 40k av dem. Det gör inget. Det kallas redigering :D
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Björn Wärmedal;n334371 said:
Det betyder bara att du får vänta med att radera tills månaden är över. Skriv 50k ord, och det som du normalt skulle radera markerar du bara. Efter månadens slut kan du radera 40k av dem. Det gör inget. Det kallas redigering :D
Håller med! Sätter man igång och redigerar under NaNoWriMo kommer man garanterat inte att hinna. Möjligen om man går tillbaka till ett tidigare kapitel och fyller på med text, men inte om man raderar.

Jag var klar den 27/11 året då jag deltog. Sedan har jag skrivit ytterligare 10k ord genom åren men har fortfarande nästan hälften kvar...
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,177
Location
Borås, Sverige
Hade varit kul, men känner inte riktigt tiden räcker till nya project. Däremot skall jag skriva mer på redan påbörjade saker.
 
Top