Söker spelgrupp 13-åring söker grupp

LegoIvar

Inte veteran
Joined
10 Jun 2022
Messages
194
Hej! Jag är en 13-årig rollspelare som söker andra unga spelare att spela med online någon gång i veckan. Jag kan spela olika system, till exempel DnD5, olika DoD-utgåvor eller andra spel som finns gratis online. Spelare ska vara max 16 år. Vid behov kan jag spelleda och göra egna äventyr. Om någon har andra tips på hur man kan hitta unga att spela med skulle det även vara välkommet.
/Legoivar
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,210
Hej. Det finns en Facebook-grupp som heter Spelleda rollspel för barn. Den är så klart egentligen till för föräldrar/äldre men det är ändå ganska vanligt att folk frågar efter grupper för den åldern (13-16) där. Kanske kan du be någon hjälpa dig om du inte har Facebook. Det finns också flera FB-grupper bara för det syftet, ofta geografiska, som tex Rollspel Stockholm med flera.
 
Last edited:

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
818
Location
Umeå
Hej!
Vad roligt att du letar en grupp och hittat hit.

Min dotter (nu 14 år) hade liknande problem för ett par år sedan och det är inte lätt. Hon upplevde att de flesta grupper med andra i hennes ålder i närområdet var väldigt slutna. Spelgrupper hänger på privata discordgrupper och beblandar sig inte med andra spelare.

Det löste sig på två sätt.

1. Hon började söka sig till rollspelskvällar/mindre konvent arrangerade av studiefrämjandet/lokala spelföreningar/KFUM. Det ledde till att hon gick spela med många nya spelare och lärde känna dem och spelar nu i två spelgrupper med några av dem. Ena gruppen är mindre med spelare mellan 13-14 och en större med spelare mellan 9-45 år.

2. Hon "tvingade" sina kompisar att testa rollspel åtminstone en gång. Alla tyckte inte det var för dem men en del fastnade.
 
Top