Nekromanti [11MO01] §10. Uppföljning av mötesformatet

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Jag ber om ursäkt för att styrelsemötet slöat till sig. Trodde att §9 var sista punkten. Visserligen en svag förklaring men i alla fall en förklaring.

Jag öppnar nu de sista punkterna på dagordningen.

Mina reflektioner om styrelseformatet:

Till nästa gång bör samtliga punkter öppnas efter att formaliapunkterna tillåter det (när dagordning är satt).

Jag tycker att insatsen började bra men att det dött av på slutet.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,081
Location
Göteborg
Jag tror du har helt rätt. Det började bra, och hade alla trådar startats direkt hade den bra början räckt till att få alla punkter färdiga parallellt. Nu var det en punkt som helt dog, men så länge någon (läs: mötesordföranden) håller utkik efter trådar som inte skrivits i på mer än en dag och frågar "kan vi alltså besluta detta?" så tror jag allt hinner klubbas av innan det dör ut.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Asabra, Persson.

Nå, jag kan inte annat än att instämma. Ja, vi bör öppna samtliga punkter så fort dagordningen och det formella är gjort. Om inte annat kan kanske det påverka tempot en aning.

Visst, nu har vi gott om tid eftersom vi kör på möten i det här formatet, men här och var tycks mötet alltid slöa till lite och närvaron slokar. Naturligtvis så ska vi ta hänsyn till folks olika internetvanor, men samtidigt måste folket också ta hänsyn till att vi har ett möte att slutföra.

Sammanfattningsvis: Mötespunkternas tillgänglighet och funktionalitet (dvs. att man öppnar dem för diskussion så fort som möjligt) och närvaron och intresset kan förbättras.

Möjligt att jag återkommer. Tankarna brukar komma i och med andras åsikter.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,081
Location
Göteborg
Åh, just det: en jobbig sak är att man inte kan se när inaktivitet är medhåll eller bara inaktivitet. Jag tror att mötesordföranden kanske behöver vara snabbare på att tolka tystnad i en tråd som att alla håller med. I ett afk-möte kan man snabbt titta sig omkring och se att alla som är tysta fortfarande lyssnar, men i ett sånt här möte får man nästan anta det rätt snabbt. När du skrev "andra förslag?" i styrelsemötespunkten t ex så antog jag att om man inte hade några andra förslag skulle jag vara tyst, men sen började folk skriva medhåll-inlägg så då gjorde jag det också.
 
Top