Öppet rollspelsbord Eskilstuna

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,711
Location
Eskilstuna
anmalningsbanner.jpg

Jag har genom Studiefrämjandet styrt upp ett öppet rollspelsbord på Spelfaktoriet i Eskilstuna.

Vi har spelträff varje söndag, med föranmälan. Det kan bli helt olika människor att spela med vid varje spelträff. Du har en egen rollperson som du kontrollerar de gånger du deltar. Vi spelar en gemensam sandlådekampanj – de närvarande spelarnas handlingar och val påverkar berättelsen och spelvärlden, och formar förutsättningarna för kommande spelträffar.

Vi spelar Dungeons & Dragons 5E, och det finns en pool av spelledare som hjälper till under spelträffarna.

Nere på Spelfaktoriet finns en anslagstavla med potentiella uppdrag och rykten, där man kan kika på vad man är intresserad av att utforska nästa spelträff.

IMG_6247.jpg

Vem som helst välkommen att delta! Inga förkunskaper krävs, och du behöver inte ha något med dig. Helt gratis.

Hojta till ifall ni är i trakten och är taggade på att vara med!
 

Dr Blue

Veteran
Joined
19 Jun 2020
Messages
67
Tusan, det här kom ju 8 år för sent! Nu har jag ju hunnit flytta ifrån Etuna. Men låter jättekul, hade nog provat om jag bodde kvar.
nån som vet om det finns liknande i Uppsala?
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,711
Location
Eskilstuna
Tusan, det här kom ju 8 år för sent! Nu har jag ju hunnit flytta ifrån Etuna. Men låter jättekul, hade nog provat om jag bodde kvar.
nån som vet om det finns liknande i Uppsala?
Asch då!

Vi kör lite betatest i Eskilstuna nu, men ambitionen är att sprida konceptet vidare till övriga delar av landet.
 
Top