Nekromanti Önskelista för ett första äventyr.

Genie_GM

Veteran
Joined
26 Jul 2014
Messages
72
Jag håller på och skriver ett äventyr som jag och min grupp ska använda för att testa spelet, och började fundera lite på vad folk brukar vilja ha i ett första äventyr. Min plan såhär långt är att gruppen ska utforska en borgruin i ett träsk, en bit nordväst om Tistla Fästning, och där stöta på ett par Rovtroll som tagit ruinen i besittning. Det kommer också finnas utrymme för socialt spel i utbrytarbyn Silferdäld, där spelarna också kommer att få sitt första möte med alver, eller närmare bestämt Älvor, då en mindre grupp sådana terroriserar byn på ren pin kiv (stjäl kycklingar, skrämmer får, stjäl tvätt och lägger rutten fisk i vedhögen, och annat skoj).

Vad skulle ni vilja se i ett första äventyr?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,481
Val rörande vem man kan ta uppdrag ifrån och hur man kan genomföra det. En bra fight. Inga npc:er som man inte kan döda.
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,147
Moraliska dilemman, åtminstone tre, gärna indelade i Politik, Religion och Pengar, eller vad sm ä set, för att spelarna skall få flexa sina rollpersoners personligheter.
En dungeon med minst en fälla lönndörr och skattkista.
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
570
Location
Skogen
Idéer: Möjlighet för varje spelartyp och karaktärstyp att få skina. Möjlighet att välja sida i konflikterna, ingen tydlig ond/god sida. Introduktion av kända världsföreteelser, typ införskaffandet av karta till ruinen samt skattletarlicens innan avfärd, kanske en visit till Ordo Magicas torn i Tistla Fäste, möte med Odaiovas barbarer på väg till borgruinen, jägarkårister etc. Introducera Davokar som farlig och otämjd, där ett kliv bort från stigen är ett säkert sätt att helt uppslukas av skogen. Kanske en annan grupp aktörer som intresserat sig för ruinen? Några som försöker lura till sig eller stjäla kartan redan i Tistla Fäste eller i Silferdäld?
 
Top