Nekromanti Ödmjuk kritik (långt)

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,041
Location
Göteborg
Jag har lite ödmjuk kritik..

Varför släpper Neogames i frånsig ytterligare en box med grejjer vi redan har..jag har fanimej snart 4 regelböcker till Eon. Inget nytt material i den nya stora boxen..

Istället kanske man kunde lägga kraft på att få ut böckerna man pratat om i flera år nu, allvarligt talat så var det snack om Drakar på hösten 1999.

För ett elle två år sedan köpte jag allt som kom från Neogames..rubb och stubb, till och med det där tärningssettet.

Så är det inte längre, Atlasboxen saknas fortfarande, mest beroende på att det känns onödigt med två (snart 3 om det går illa) Geographica Mundana.

Att försöka sälja dessa så kallade deluxe-prylar genom att snacka vitt och brett om att dom är så sällsynta tycker jag är hyckleri...skulle jag vilja skulle jag kunna ta bilen och på några timmar ha 10 stycken Eon II Deluxe i handen.

Nej, satsa på modulerna som varit oss lovade länge nu istället för dessa boxar och nygamla regelböcker och deluxevarianter och annat..

Nu låter jag väldigt negativ och det är jag också i skrivande stund, vet dock att jag fortfarande tycker Eon är ett av de allra bästa spelen och jag undanbeder 100 svar om hur förbannat negativ jag är till allt och alla..detta är bara mina åsikter och jag respekterar givetvis alla andras så länge ni respekterar mina.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Varför släpper Neogames i frånsig ytterligare en box med grejjer vi redan har..jag har fanimej snart 4 regelböcker till Eon. Inget nytt material i den nya stora boxen.."

Varför köper du boxarna om du redan har innehållet i dem? :gremwink:
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,041
Location
Göteborg
Varför köper du boxarna om du redan har innehållet i dem

Jo..det är ju det som är problemet, finns det nån avgiftningsklinik där dom behandlar rollspelsaddiction? :gremgrin:
 

-BoNe-

Warrior
Joined
9 Jun 2003
Messages
209
Location
Kalmar
Ja håller faktiskt med..

Jobba på de moduler som är utlovade iställer för att dra ut uppgraderingar av andra.
 

Gormasus

Veteran
Joined
4 Dec 2003
Messages
52
Location
Göteborg
Tjena! Jo de har jag faktiskt lite problem med, jag har orginal Mundana, där Mundana kartan fanns med, och den försvann, därför bleb jag tvungen att köpa geografica Mundana för att få en ny..=) nu kommer jag därför få ytterligare en geografica Mundana när jag köper Atlas boxen..hehe kanske låter som jag är slarvig men att den kartan inte försvann innan de 5 årn jag hade den var ett under för mig..=)

men jag skulle gärna vilja att man skulle kunna köpa alla kartor separat i något slags "häfte"...
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,193
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Kartbristproblemet

men jag skulle gärna vilja att man skulle kunna köpa alla kartor separat i något slags "häfte"...
*HostGothconhost*

...eller så kan helt enkelt mejla Neogames och fråga.

- Ymir, som dock aldrig drabbats av kartbrist-problemet...
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,198
Location
Göteborg
Det där är inget långt inlägg ju! =)

Varför släpper Neogames i frånsig ytterligare en box med grejjer vi redan har..jag har fanimej snart 4 regelböcker till Eon. Inget nytt material i den nya stora boxen..
För att Carl Johans barn ska få mat och Petters hyresvärd pengar. Typ. =)

Istället kanske man kunde lägga kraft på att få ut böckerna man pratat om i flera år nu, allvarligt talat så var det snack om Drakar på hösten 1999.
Men så blev också Krille trött på Eon och Drakar fick omarbetas. Dessutom så står inte allt modularbete mot varandra, bara redigeringen av dem, då det finns olika författare men ett kontor.

Med Geografica så hade man kunnat stoppa in dem i ett hörn och inte gett ut dem förrän Atlas kom. Eller så kunde man sälja Geografica och sen fixa färdigt boxen. Utan särskilt mycket med förseningar (jämförelsevis med mitt första alternativ).

Dessutom, Neogames tvingar dig inte att köpa. Allt kan köpas löst förutom kartor, och angående kartor så ska det nog gå att fixa. Dyk upp på GothCon så får vi ser hur det blir med det.


// avatarex, gör sitt bästa för att Drakar och Cirefalier skall komma ut i vår
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Det där är inget långt inlägg ju! =)

"Men så blev också Krille trött på Eon och Drakar fick omarbetas."

Typ. Fast en viktig orsak var att jag tappade sugen rätt rejält när mamma dog, och jag fick aldrig upp farten igen.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,041
Location
Göteborg
Re: Det där är inget långt inlägg ju! =)

För att Carl Johans barn ska få mat och Petters hyresvärd pengar. Typ. =)

Jo..jag kräver inte att Neogames ska vara genomgoda och enbart se till oss konsumenter men man badar snart i nygamla prylar..

Med Geografica så hade man kunnat stoppa in dem i ett hörn och inte gett ut dem förrän Atlas kom

Jo..men varför knö in samma Geografica i den nya deluxeboxen? Visst finns det folk som börjar med Eon idag och för dom är den boxen nog bra men för alla andra?

Dessutom, Neogames tvingar dig inte att köpa

Nej, men dom tvingar mig att vänta på modulerna eftersom dom ska ha ut sin, jag vet inte vilken i ordningen, nygamla deluxe-variant.
 

Lord Renisis

Warrior
Joined
26 Jul 2003
Messages
376
Location
Linköping
Äsch, Patrask åde

Tråkigt, fler moduler som t.ex Alver och jag hade offrat getter till dig.... :gremcrazy:

Angående: Carl-Johans Barn, de är säkert överlevnadsexperter, så det är bara att skicka ut dem i skogen några veckor så kommer de tillbaka och väger mer en vad en amerikan gör. :gremwink:
Nallos hyresvärd, alla som är arga på att drakar aldrig kommer kan ju sammlas och med nallo i spetsen visa den där hyresvärden ett och annat. :gremsmirk:

Då har ni inget att skylla på!


//Den elake tomten Renisis har smitt sina onda planer. Mohahaha!
Också en zepelinare :zeppelinare:
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,198
Location
Göteborg
Re: Det där är inget långt inlägg ju! =)

Jo..men varför knö in samma Geografica i den nya deluxeboxen? Visst finns det folk som börjar med Eon idag och för dom är den boxen nog bra men för alla andra?
För att kombinationen regelbok+världsbok är bra. Har du båda så behöver du inte köpa. Många har klagat på att det finns för lite världsinfo i Eon II. Då finns lösningen - Eon grand luxe.

Dessutom måste jag tillägga att moduler inte nödvändigtvis står mot varandra. Inkomster från Eon grand luxe möjliggör tryck av Barbarer & människofolk osv.

Var inte så negativ. Köp Grand luxe om den intresserar dig. Om den inte intresserar dig så hindrar den iaf inte mig från att föra in korr till Drakar.
 
Top