Nekromanti Ödesväven finns nu att förhandsbeställa!

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Eon IV får sin första modul; äventyret Ödesväven! I detta episka äventyr färdas rollpersonerna till Skugglandet, upplever maktstrider i Västmarks huvudstad Rampor och får även stifta bekantskap med spindeldyrkarna i Arachnakulten. Utöver det finns ett bonuskapitel med regler för spöken och gastar.

Boken släpps i två utgåvor, grundversionen och helmgastversionen (den senare begränsad till endast 100 exemplar).

Ödesväven finns att förhandsbeställa i vår webshop på http://webshop.helmgast.se/sv/eon/
 

Oden

Veteran
Joined
1 Nov 2009
Messages
97
Yay, förbokat och klart. Har väntat på en anledning att dumpa gruppen i skugglandet.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,075
Okej, jag spelar fortfarande diamantäpplet, så jag vågar knappt läsa ovanstående. Kan någon ge en spoilerfri förklaring av vad skillnaderna är mellan helmgastutgåvan och den vanliga utgåvan.
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Evokee;n122194 said:
Okej, jag spelar fortfarande diamantäpplet, så jag vågar knappt läsa ovanstående. Kan någon ge en spoilerfri förklaring av vad skillnaderna är mellan helmgastutgåvan och den vanliga utgåvan.
Båda utgåvorna har samma innehåll. Helmgastutgåvan skiljer sig i omslaget och att det är en exklusiv upplaga.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,420
Location
Malmö
Evokee;n122194 said:
Okej, jag spelar fortfarande diamantäpplet, så jag vågar knappt läsa ovanstående. Kan någon ge en spoilerfri förklaring av vad skillnaderna är mellan helmgastutgåvan och den vanliga utgåvan.
Verkar vara samma innehåll bara olika förpackning, om jag förstår texten rätt.
 

Kraetyz

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
352
Håll boksläppen med goda mellanrum annars gör ni mig utfattig. <3
 

Daniel

Swordsman
Joined
7 Apr 2009
Messages
596
Riktigt spännande och kul!

Senast min grupp spelade med rollpersonerna i vår Sylftens vrede-kampanj, vilket alltså var Av blod komna, var för mer än sex år sedan.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Måns;n122252 said:
Bara en fråga; varför fokuserar inte spelets första modul på Jargien?
Därför Ödesväven har varit klar så pass länge med illustrationer och allt. Jargien har fortfarande mycket jobb som behöver göras och de som har väntat på att spela vidare Sylfens vrede måste ju få en chans att göra detta.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,999
Location
Ereb Altor
Blasphemy;n122265 said:
Därför Ödesväven har varit klar så pass länge med illustrationer och allt. Jargien har fortfarande mycket jobb som behöver göras och de som har väntat på att spela vidare Sylfens vrede måste ju få en chans att göra detta.
Aha, det är en del i en serie. Då är jag med. Tackar.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Måns;n122267 said:
Aha, det är en del i en serie. Då är jag med. Tackar.
Ja äventyret i sig kan spelas fristående men det är en del i kampanjen Sylfens vrede. Och det har varit klart länge, länge så det kändes som att vi var tvungen att färdigställa det :)
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,075
Kan jag ändra dressen efter att ha lagt min order? Jag förde in adressen jag är bokförd på för att det skulle klirra med visakortet. Men eftersom jag bor utomlands kommer jag inte kunna hämta ut paketet.
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Evokee;n122338 said:
Kan jag ändra dressen efter att ha lagt min order? Jag förde in adressen jag är bokförd på för att det skulle klirra med visakortet. Men eftersom jag bor utomlands kommer jag inte kunna hämta ut paketet.
Skicka gärna ett mail till info@helmgast.se - det är inga problem att ändra adressen inom Sverige. Om leveransen ska gå till ett annat land blir ju frakten märkbart dyrare.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,198
Location
Göteborg
Jensofsweden har rätt! Det har varit fullt fokus på Ödesväven och då jag nyligen fått barn har Diamantäppleskonverteringen försenats. Men det kommer innan jul!
 

Kraetyz

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
352
avatarex;n122384 said:
Jensofsweden har rätt! Det har varit fullt fokus på Ödesväven och då jag nyligen fått barn har Diamantäppleskonverteringen försenats. Men det kommer innan jul!
Kul att höra! På tal om det, finns det planer att konvertera Katres och Av Blod Komna också eller ligger det i våra egna händer? Jag kan ha missat en del information på sistone.
 
Top