Nekromanti Ööö du va FAN kostar ölen?

Boldtaar

Warrior
Joined
12 Jul 2004
Messages
264
Location
Göteborg
En sak som jag stört mig på länge och som jag tror hängt med sedan första utgåva av Eon är utrustningslistorna för drycker.

I Eon 3 utrustningslistor kostar en kagge (10,5 liter) vanligt öl, inklusive tunnan 15 silver. Räknar man bort priset för kagge på 3 silver så ger det ett liter pris på ca 1,15 silver.
I Eon IV kostar vanlig öl 0,4 silver litern. Ett ganska ordentligt prisfall.
Någon förklaring på om dessa priser är från tillverkaren, en grossist eller om för folk som vara väldigt törstiga på värdshuset saknas tyvärr i båda versionerna.

En förklaring över vad priserna hade uppskattas!
Hade gärna sätt två separata listor. En list med priser per tunna från grossister eller tillverkare för handelsmän och list för värdshus där priset är per sejdel
Sedan kan man även kan ge lite exempel eller multiplar för billiga och dyra värdshus eller liknande.,
 
Joined
26 Mar 2014
Messages
145
Priser för rusdrycker planeras att finnas med i rumlarens handbok. Både för törstiga rumlare och för att inhandla från grossist
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,397
Location
Umeå
Prisfallet hänger nog ihop med två saker - man har valt att justera ned priset på mycket som var för högt. I och med deflationen i Eon IV har invånarna även återuppfunnit kopparmyntet så att det nu går att betala MINDRE än 1 silver för en sak!!

(Och jag hade utgått från att priserna är priser över disk/hos handlare till slutkund.)
 
Top