WRNU Återställa lösenord

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
949
Location
Uppsala
Skriver åt en annan som skriver på en Facebook grupp att han inte kan återställa sitt lösenord för att det kommer något mail, han har en Gmail.

Vad kan vara fel och går det att lösa på något sätt.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,446
Location
Stockholm
Det går att lösa. Be honom messa mig genom wrnu:s Facebook.


Användarnamn och epostadress behöver jag.

MVH

/Magnus
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,001
Det troligaste är att du avslöjat dig själv som rysk sleeper agent?
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,001
Men allvarligt: är takeawayen här att gmail inte går att använda (eftersom konfirmationsmejlen inte kommer fram).

Finns det då något alternativ för oss som inte rör vid Fejan ens med en 10 feet pole? (Frågar allmänt, har inga omedelbara problem)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Discord finns även som kontakt väg.
Att gmail inte fungerar är ett känt problem för oss tekniker men vi har inte lyckats hitta en lösning på varför gmail inte acceptear mail från forumet.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,001
Discord finns även som kontakt väg.
Hur kommer jag dit? Hittade inget som kändes relevant, vare sig genom att söka på forumet eller googla.

Tror detta är ett fall av "sociala medier blindhet", alltså att folk som gladeligen ger alla sina uppgifter till de stora amerikanska konglomeraten totalt underskattar hur obehjälpligt det är att säga "vi ses på facepalm eller instadumb"... lite som alla dessa restauranger vars menyer på facebook bara är tillgängliga för inloggade (som om de bara vill ha facebookmedlemmar som gäster... 😖 )

Vad sägs om att lägga in länkar överst i era fastnålade FAQ och Redaktionsinlägg...?
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,001
Tack.

Men.

Det går inte skriva några meddelande utan att först "claim and verify", vilket gör att "inbjudan" känns som gjord med armbågen: vad de menar är att jag måste först registrera mig innan jag kan skriva något. Jag vet att det går att ställa in Discord så att man kan skriva anonyma meddelanden; kan ni tänka er öppna upp en "#support" kanal för dem av oss som inte är intresserade av sociala medier, och bara accepterat eran "inbjudan" för att fixa strul med foruminloggningen? Som jag sade; alldeles för många människor bara utgår från att "hör av dig på Twitter/Instagram/Facebook/Etc" är ett okontroversiellt och inbjudande sätt att kommunicera, när det i själva verket är precis tvärtom: problematiskt och exkluderande. Ingen ska tvingas in i sociala medier.

(Återigen; ingen tidspress - jag har själv uppenbarligen inga problem posta här)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Målet vi har är att lösenordsåterställningen ska fungera och det är något teknikergruppen kollar på hur vi kan lösa.
Men fram tills vi löser det hela så kommer det tyvärr vara lite udda metoder för att återställa lösenorden.

//Teknikergruppen.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,001
Målet vi har är att lösenordsåterställningen ska fungera och det är något teknikergruppen kollar på hur vi kan lösa.
Men fram tills vi löser det hela så kommer det tyvärr vara lite udda metoder för att återställa lösenorden.

//Teknikergruppen.
Tack men jag tror du missar min poäng.

Detta handlar inte om ett visst tillgrepp (som lösenordsåterställning). Detta handlar om att inse det problematiska med att hänvisa enbart till sociala medier.

I korthet: försök erbjuda lösningar som inte kräver konto hos Facebook, Discord, Twitter, Instagram och så vidare. Tack.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,694
Location
Göteborg
folk som gladeligen ger alla sina uppgifter till de stora amerikanska konglomeraten totalt underskattar hur obehjälpligt det är att säga "vi ses på facepalm eller instadumb"
Men folk som inte ger sina uppgifter till amerikanska konglomerat använder ju inte gmail. :gremgrin:

F’låt, kunde inte låta bli.
 
Top