Nekromanti [Årsmöte 2016] Modul A: Formalia och årsmötets öppnande

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Härmed förklarar jag Föreningen WRNU:s årsmöte 2016 öppnat.

På samma sätt som föregående årsmöte, kommer jag att använda tidigare års upplägg, med moduler för de olika punkterna.

I denna Modul tar vi upp formalia.

Modul A – mötesordning

A1. Mötets öppnande
A2. Mötets behörighet
A3. Val av mötets ordförande
A4. Val av mötets sekreterare
A5. Val av två personer att justera protokollet
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
A2: Mötets behörighet

Kallelsen till mötet publicerades 27 februari. Det innebar alltså 20 dagar för föreningens medlemmar att förbereda sig inför årsmötet.

Styrelsen anser att mötet därför är behörigt. Om ingen väcker invändning mot detta kommer jag att klubba detta lördag 19/3. 17:00.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
A3. Val av mötets ordförande

Förslag på mötets ordförande är Lupus Maximus. Andra förslag lämnas som svar till detta inlägg, SÅ FORT SOM MÖJLIGT!

Detta beslut kommer att klubbas i morgon lördag den 19/3, 17:00, om inget motförslag inkommer.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
A5. Val av två personer att justera protokollet

Vi behöver två personer som kan ställa upp och justera protokollet. Förslag mottages som svar på detta inlägg.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Lupus Maximus;n167019 said:
A2: Mötets behörighet

Kallelsen till mötet publicerades 27 februari. Det innebar alltså 20 dagar för föreningens medlemmar att förbereda sig inför årsmötet.

Styrelsen anser att mötet därför är behörigt. Om ingen väcker invändning mot detta kommer jag att klubba detta lördag 19/3. 17:00.
Ingen invändning har inkommit. Mötet förklaras härmed behörigt.

Lupus Maximus;n167020 said:
A3. Val av mötets ordförande

Förslag på mötets ordförande är Lupus Maximus. Andra förslag lämnas som svar till detta inlägg, SÅ FORT SOM MÖJLIGT!

Detta beslut kommer att klubbas i morgon lördag den 19/3, 17:00, om inget motförslag inkommer.
Inget motförslag har inkommit. Jag fortsätter med ordföranderollen för årsmötet.

Vi behöver fortfarande en mötessekreterare samt två justerare. Några frivilliga?

Eftersom vi för mötet via forumet, blir mötessekreterarens uppgift huvudsakligen att sammanställa resultatet och skicka det till justerarna.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag kan tänka mig att ta rollen som Justerare.
Smidigast vore om samtliga justerare befinner sig i stockholm.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Jag kan likaledes ta på mig att justera. Befinner mig i Stockholm.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Vi saknar fortfarande en sekreterare. Betänk att det bara behövs ett beslutsprotokoll, så sekreteraren behöver inte ta upp alla diskutioner som pågor, utan det räcker med att lista ut vad som faktiskt röstades igenom i varje tråd och skriva ner det.

I slutänden behöver det granskade och underskriva protokollet scannadas in så jag kan lägga in en kopia hos sverok.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Kan vi godta Stövelkatten som mötessekreterare, samt Vicotnik och zonk som justerare av årsmötesprotokollet? :)

Svara Ja eller Nej på det här inlägget, senast lördag 16/4 19:00
 
Top